آرامش (مجتبی شکوری)

چرا حوصلمون سر میره

 

 

آیا افکار مسابقه ای دارید و خود را دائما نگران می بینید؟ یک ذهن مضطرب واقعاً ناراحت کننده است. اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید به آرامش فکر کنید، در صفحه درستی هستید.

تعریف آرامش ذهن از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور کلی، نگرش پذیرش نسبت به زندگی است. ذهنی فارغ از هر گونه ترس و نگرانی عاطفی یا ذهنی است. داشتن آرامش خاطر به این معنی است که برای یافتن خوشبختی به هیچ کس یا چیزی وابسته نیستید. این بدان معناست که شما مسئولیت خوشبختی خود را بر عهده می گیرید و به دنبال چیزهایی هستید که شادی و رضایت را در روز شما به ارمغان می آورد.

آرامش ذهن موهبتی است که از درون می آید و چیزی است که می توانید به راحتی آن را یاد بگیرید. در واقع، این مهارتی است که می توانید همین الان، بدون توجه به تجربیات گذشته خود، آن را توسعه دهید.

39 راه برای یافتن آرامش درونی

اگر می خواهید به آرامش ذهنی و آرامش درونی برسید، در اینجا 39 نکته ساده و قدرتمند وجود دارد.

1. به موسیقی گوش دهید

مطالعات نشان داده‌اند که موسیقی آرام‌بخش می‌تواند به کودکان مبتلا به ADHD کمک کند تا آرام‌تر و تمرکز کنند. اما مهم نیست که چه ژانری از موسیقی را می خواهید گوش دهید، به شرطی که از آن لذت ببرید و به شما احساس آرامش بدهد.

موسیقی غذای روح و راهی فوری برای به دست آوردن آرامش است. محققان دریافتند که گوش دادن به موسیقی می تواند عملکرد مغز را درست مانند دارو تغییر دهد، به ویژه سازهای زهی سلتیک، بومی آمریکا، هندی، فلوت و طبل، و همچنین صداهای رعد و برق، باران و جاز سبک

پس برای چی منتظری؟ یک جفت هدفون بردارید و به این نوع آهنگ ها گوش دهید.

2. تنفس عمیق

هنگامی که بر تنفس خود تمرکز می کنید، توجه ذهن شما به فرآیند تقویت کننده زندگی جذب هوا و بازدم جلب می شود.

پنج نفس عمیق و طولانی بکشید و در حین انجام این کار روی ریه ها و دیافراگم خود تمرکز کنید. این یک راه سریع و آسان برای احساس آرامش فوری است.

در اینجا همچنین 5 تمرین تنفسی برای اضطراب (اضطراب ساده و آرام به سرعت) آورده شده است .

اجازه ندهید نیروهای خارجی زمان شما را دیکته کنند

زندگی زمان در حرکت است.  اگر می خواهید کنترل زندگی خود را به دست بگیرید، باید زمان خود را هوشمندانه برنامه ریزی کنید.

جعبه ابزار Time-Smart ما شما را راهنمایی می کند تا اهداف و اقدامات خود را هوشمندانه برنامه ریزی کنید تا بتوانید زمان خود را پس بگیرید و کنترل زندگی خود را دوباره به دست بگیرید!

3. برای پیاده روی در طبیعت بروید

بیرون رفتن در هوای تازه می تواند دنیای خوبی برای شما داشته باشد و آرامش خاطر را افزایش دهد. استراحت کنید و خون را پمپاژ کنید – به خصوص زمانی که خورشید می تابد. بتن زیاد هرگز چیز خوبی نیست.

گذراندن وقت در طبیعت در واقع می تواند به شما احساس جوانی و شادی بیشتری بدهد. به آواز پرندگان گوش دهید و از آرامش و آرامش لذت ببرید. برای پیروی از این نکته لازم نیست راه زیادی بروید. به سادگی در محله خود قدم بزنید یا به پارکی بروید که چند دقیقه دورتر از خانه است.

4. بازی با حیوان خانگی

داشتن حیوان خانگی برای بازی راهی عالی برای کاهش استرس است. لامسه یک حس قدرتمند است و می تواند تنش را کاهش دهد و آرامش ذهن را تقویت کند.

یک مطالعه ثابت کرد که حتی افرادی که با شرایط سلامت روان سر و کار داشتند، کاهش اضطراب خود را از طریق تحریک لمسی با حیوان گزارش کردند [2]..

اگر حیوان خانگی دارید، او را در آغوش بگیرید. این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و اندورفین به شما بدهد.

5. به اندازه کافی بخوابید

وقتی خسته و بداخلاق هستیم، هیچ چیز آرام پیش نمی رود. هر شب هشت ساعت بخوابید و بدن خود را بازسازی کنید. استراحت با کیفیت به شما این امکان را می دهد که برای روز بعد احساس انرژی کنید و بر سطح استرس شما تأثیر می گذارد.

آیا برای زود به خواب رفتن مشکل دارید؟ سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی بخوابید. چند دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، دستگاه های خود را خاموش کنید، موسیقی آرامش بخش پخش کنید و چای بنوشید . ایجاد یک مراسم قبل از خواب به بدن شما کمک می کند تا این عادت را ایجاد کند.

حفظ آرامش و سلامتی این قدرت را دارد که زندگی شما را متحول کند. اگر در خواب عمیق با کیفیت مشکل دارید، این مقاله را بخوانید: “چگونه به طور طبیعی در 5 مرحله به خواب عمیق برسیم.”

6. شلوغ کردن

پاکسازی منظم داشته باشید. به هم ریختگی می تواند به احساس تنش بیافزاید، در حالی که یک خانه تمیز و شفاف به ذهنی آرام تر اجازه می دهد.

فکر می کنید این کار خیلی بزرگ است؟ کم کم انجامش بده از میز خود شروع کنید، سپس به کمد خود بروید. در نهایت، آشپزخانه و محل نشیمن خود را شلوغ کنید. می‌توانید چیزهایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید ببخشید یا برای فروش بگذارید.

7. پذیرش آرامش (مجتبی شکوری) – پادکست

پذیرش برای آرامش ذهن بسیار مهم است. پذیرش این که تضمین‌های کمی در جهان وجود دارد و یادگیری تحمل عدم اطمینان، جهشی بزرگ در خطرات صلح ذهنی است. بین آنچه می توانید و نمی توانید کنترل کنید تفاوت قائل شوید.

8. ذهن آگاهی

هنگامی که ما هوشیار هستیم، کاملاً در لحظه حضور داریم و از حواس پنج گانه خود آگاه هستیم: لامسه، چشایی، بینایی، شنوایی و بویایی.

حواس خود را درگیر کنید این زمان کمتری برای ذهن شما باقی می‌گذارد تا نگران شود و درباره «چه می‌شد» فکر کند.

بنابراین چگونه می توانید ذهن آگاهی را تمرین کنید؟ تمرینات تنفسی و مدیتیشن را امتحان کنید و هر بار روی یک چیز تمرکز کنید.

در اینجا می توانید با قدرت ذهن آگاهی آشنا شوید.

9. عشق به خود

هر چه بیشتر خودمان را دوست داشته باشیم، آرامش خاطرمان بیشتر می شود. ما خودمان را بیشتر می پذیریم و در دنیا احساس آرامش می کنیم، مهم نیست در چه موقعیتی قرار می گیریم، ناامنی کمتری را تجربه می کنیم و در نتیجه آرامش درونی ما افزایش می یابد.

تمرین عشق به خود ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به عنوان مثال، می توانید زمانی را برای دوش گرفتن طولانی اختصاص دهید، خود را با یک شب سینما پذیرایی کنید یا چند شمع معطر در اتاق خود روشن کنید. عشق به خود همیشه نباید بزرگ باشد، بلکه باید عمدی باشد.

با امتحان این 30 راه برای تمرین عشق به خود و خوب بودن با خودتان شروع کنید .

10. با شما صادق باشید

این یکی دیگر از اجزای حیاتی آرامش ذهن و سلامتی است. هنگامی که همخوانی را تمرین می کنیم، رفتاری مشابه با احساس و تفکر خود داریم. وقتی دید ما از خودمان و جهان ما یکسان است، ما در حال تمرین همخوانی هستیم آرامش (مجتبی شکوری) – پادکست .

مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که خودمان را یک‌طرفه می‌بینیم (مثلاً به‌عنوان یک مادر مهربان) اما رفتارهایی را انجام می‌دهیم که با آنچه می‌خواهیم خودمان را ببینیم در تضاد است (مثلاً بی‌توجهی به فرزندانمان به دلیل مشغله زیاد). یافتن راه‌هایی برای حفظ ایده‌آل‌های درونی و نحوه رفتار مشابه، یکی از کلیدهای آرامش ذهن است.

دریابید که چگونه با خود صادق باشید و زندگی مورد نظر خود را داشته باشید .

11. حس شوخ طبعی

زیاد بخند. وقتی بتوانید جنبه های خنده دار زندگی را ببینید، دنیا فوراً جای بهتری می شود. خنده یک پادزهر عالی برای استرس است و هورمون‌هایی را ترشح می‌کند که به ما کمک می‌کنند آرام شویم. پس آیا این نکته به معنای شوخی کردن همیشه یا تماشای روزانه 10 فیلم کمدی است؟ البته که نه. این به سادگی به این معنی است که دیدگاه خود را تغییر دهید.

12. بی قید و شرط عشق بورزید

وقتی انتظار برگشتی نداشته باشید، دوست داشتن بدون ترس را آسان تر می کند. هنگامی که ما با شرایطی عشق می ورزیم، انتظارات برآورده نشده ما می تواند آشفتگی درونی و احساس رنجش ایجاد کند. ناامنی ها آرامش را از بین می برند.

عشق بی قید و شرط مخالف عشق مشروط است. عشق مشروط، عشق شما به کسی است، زمانی که در ازای آن چیزی انتظار دارید. وقتی عشق مشروط در روابط شما وجود دارد، انتظارات برآورده نشده ایجاد می کند که منجر به رنجش، سرخوردگی، درگیری و ناراحتی می شود.

13. برای بررسی های منظم بهداشتی بروید

ممکن است مدام به خود بگویید «من آرامش خاطر می‌خواهم»، اما اگر کاری برای آن انجام ندهید، این اتفاق نمی‌افتد.

بررسی سلامتی و مراقبت از خود مفید است. رها کردن خود می تواند نشان دهنده عدم احترام به خود باشد و این به نوبه خود بر نحوه نگرش ما به جهان و نحوه تعامل دیگران با ما تأثیر می گذارد. با خودتان مهربان باشید و از داشته هایتان نهایت استفاده را ببرید.

وقت ندارید به پزشک مراجعه کنید؟ تکنولوژی اهرمی هزاران برنامه بهداشتی برای مشاوره سلامت از راه دور وجود دارد.

14. انبار کنید

گاه و بیگاه، بهتر است بررسی کنید که آیا از کیفیت زندگی خود راضی هستید یا خیر. ایا شغلت را دوست داری؟ رابطه ی شما؟ آیا در مسیر درستی هستید؟ در صورت لزوم تنظیماتی را برای بازگرداندن آرامش درونی انجام دهید.

با ارزیابی مداوم زندگی خود، می توانید جنبه های جزئی و عمده را که باید تغییر دهید، درک کنید. این می تواند شغل شما، روابط عاشقانه، رژیم غذایی یا موارد دیگر باشد.

15. اهداف داشته باشید

این با شماره 14 پیوند دارد. اهداف ما را در مسیر درست حرکت می‌کنند و به ما احساس هدف می‌دهند.

با این حال، هدف گذاری کافی نیست. اهداف خود را هوشمند کنید. باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد. این پارامترها شما را پاسخگوتر می کند.

16. خودتان را خیلی جدی نگیرید

یاد بگیرید که در رویکرد خود به زندگی انعطاف پذیرتر باشید. هر چه تفکر ما سفت و سخت تر باشد، تجربه موقعیت هایی که با عقاید سفت و سخت ما در تضاد هستند، آسان تر است. وقتی متوجه می‌شوید که به خاطر چیزی بی‌اهمیت خودتان را می‌کوبید، آگاهانه به خودتان بگویید که دست از این کار بردارید.

17. در لحظه زندگی کنید

به جای نگرانی در مورد گذشته یا وحشت در مورد آینده، واقعاً از اکنون لذت ببرید. این تمام چیزی است که ما داریم – این لحظه در زمان.

وقتی در حال زندگی می کنیم، نگرانی های گذشته و آینده نمی تواند ما را نگران کند. بیشتر از آن، وقتی به زمان حال توجه کنید، چیزهای بیشتری از زندگی خواهید برد.

اما چگونه می توان در لحظه زندگی کرد؟ هر روز برای انجام کاری که شما را خوشحال می کند استراحت کنید. به چیزهای کوچک توجه کنید – آسمان چگونه به نظر می رسد، غذاهای شما چقدر خوشمزه هستند، چگونه شریک زندگی تان با محبت با شما صحبت می کند. در نهایت، برای انجام کاری که روزانه شما را خوشحال می کند، استراحت کنید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که چگونه در لحظه زندگی کنید و نگران گذشته یا آینده نباشید.

18. کمتر نگران باشید

ظاهراً هر روز 6000 فکر در سرمان می چرخد.

یاد بگیرید با یادآوری اینکه بیشتر نگرانی های شما بی فایده هستند، نگرانی ها را کنار بگذارید و هر گونه احتمال آرامش خاطر را از بین ببرید.

19. قاطع باشید

این یکی از بهترین نکات برای رسیدن به یک حالت ذهنی آرام است. شما به اندازه دیگران حق دارید اینجا باشید و نظر داشته باشید. وقتی منفعل یا مطیع می شویم، به خودمان بدی می کنیم.

قاطعیت به این نیست که نیازهای شما بیشتر از دیگران باشد (پرخاشگر) یا نیازهای آنها بر نیازهای شما (منفعل) باشد. بلکه در مورد سازش است – یک وضعیت “برد-برد”. وقتی می دانید که لایق چیزی بیشتر هستید، از جنگیدن برای آن نترسید.

یاد بگیرید که چگونه قاطع باشید و به روشی هوشمندانه از خود دفاع کنید .

20. حرف خود را بگویید

از گفتن آنچه به آن فکر می کنید نترسید. این با قاطعیت همراه است. آنچه را که در زندگی می خواهید بخواهید. اگر نپرسید، متوجه نمی شوید.

البته گفتن این نکته آسان تر از انجام آن است. از این گذشته، همه نمی توانند نظر خود را بیان کنند، به خصوص وقتی افراد دیگری در اطراف هستند. پس کم شروع کنید، شاید این شامل این باشد که به همسرتان بگویید می‌خواهید شام کجا بخورید یا چه فیلمی را می‌خواهید تماشا کنید.

21. از “زمان من” لذت ببرید

کمی وقت خودخواهانه برای رفتار کردن با خود یا انجام دادن دقیقاً همانطور که می خواهید، شما را برای پذیرش خواسته های ثابت زندگی آماده می کند. تعادل در زندگی بسیار مهم است.

وقتی برای خودت وقت بگذاری، می‌توانی لایه‌های مختلف وجودت را کشف کنی. این برای پیشرفت شخصی شما بسیار مهم است. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ به تنهایی سفر کنید یا به تنهایی در رستوران مورد علاقه خود شام بخورید. از صرف وقت با خودتان نترسید.

22. شادی

فرهنگ لغت آنلاین رایگان کلمه “Frolic” را اینگونه توصیف می کند:

«بازیگوشانه و بدون ممانعت رفتار کردن؛ هیاهو.»

همه کارها و هیچ بازی باعث استرس کسی نمی شود. برای چیزهایی که از آنها لذت می برید وقت بگذارید. سعی کنید سرگرمی را به موقعیت هایی تزریق کنید که به خصوص لذت بخش نیستند. با نگرش بازیگوش به زندگی نزدیک شوید. آخرین بار چه زمانی به کودک اجازه دادید که برای بازی بیرون بیاید؟ خواه رقصیدن زیر باران، تماشای یک فیلم انیمیشن، یا صرفاً رها کردن نگرانی‌هایتان، این نکته را امتحان کنید.

23. بگذار برود

بعضی چیزها هستند که شما نمی توانید آنها را تغییر دهید، مهم نیست چقدر تلاش می کنید. بدانید چه زمانی ضررهای خود را کاهش دهید و جدا شوید (درست مثل السا!). بهترین کار برای رها کردن، پذیرش چیزی است که نمی توانید تغییر دهید. پذیرش شما را از مبارزه رها می کند.

هنگامی که شروع به رها کردن گذشته خود می کنید، این 10 چیز اتفاق می افتد.

24. در برابر گناه مقاومت کنید

احساس گناه یک احساس منفی است که آرامش را از بین می برد. اگرچه می تواند به ما انگیزه دهد (به روشی اشتباه)، اما هنوز هم یک احساس سمی است. در واقع، یک مطالعه نشان داد که به معنای واقعی کلمه می تواند شما را سنگین کند [4].

دلایل گناه خود را به چالش بکشید تا مطمئن شوید که فشار غیرضروری به خود وارد نمی کنید. اگر چیزی آنطور که می خواهید پیش نمی آید، خودتان را سرزنش نکنید. به یاد داشته باشید که چیزهایی وجود دارد که نمی توانید کنترل کنید.

25. نگرش سپاسگزاری را اتخاذ کنید

تمرکز بر همه چیزهایی که در زندگی از آنها سپاسگزاریم، آرامش درونی را تقویت می کند و به ما یادآوری می کند که همیشه نکات مثبتی وجود دارد. گاهی اوقات ما فقط باید آگاهی خود را تحریک کنیم.

کلید سپاسگزار بودن، توجه به چیزهای کوچک است. صبحانه عالی خوردید؟ قدردان آن باشید. آیا رفت و آمد صبح شما بدون ترافیک بود؟ برای آن تشکر کنید. مهم نیست که چقدر کم به نظر می رسد، اتفاقات مثبتی که در روز شما اتفاق می افتد را تصدیق کنید.

این 40 راه ساده برای تمرین قدردانی را امتحان کنید.

26. شکست را به عنوان یک منحنی یادگیری ببینید

شکست چنین مفاهیم منفی دارد، اما در واقع، همه شکست می خورند . چگونه می توانید چیزی را بهبود بخشید یا یاد بگیرید اگر هرگز شکست نخورید؟ حتی مشهورترین افراد هم در مقطعی از زندگی خود شکست خوردند.

نگرش سالم نسبت به شکست، شجاعت را تشویق می کند. این شما نیستید که شکست خورده اید. در عوض، این چیزی است که شما امتحان کردید که شکست خورد. یک تفاوت بزرگ وجود دارد. در نهایت، شما از آن استفاده خواهید کرد. فقط از تلاش مجدد نترسید.

27. با دیگران ارتباط برقرار کنید

یکی از لذت‌های واقعی زندگی این است که زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارید و بدانید که دیگران شما را «گرفتن» می‌کنند. ما کمتر احساس تنهایی می کنیم، و احساس درک شدن باعث ایجاد حس فوق العاده خوب می شود. سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید، حتی اگر فقط برای سلام کردن باشد. از اینجا، تعجب خواهید کرد که چگونه می توانید به شکوفایی دوستی ها و پیوندها کمک کنید.

28. محدودیت های خود را آزمایش کنید

اگر همیشه در منطقه راحتی خود بمانید، هرگز پتانسیل واقعی خود را نمی دانید. به قول قدیمی ها، بهتر است به گذشته نگاه کنید و از کاری که انجام دادید پشیمان شوید تا اینکه از همه چیزهایی که آرزو می کنید امتحان می کردید پشیمان شوید.

از جایی که هستید شروع کنید. هر روز خود را برای انجام یک کار سخت تحت فشار قرار دهید. گاهی اوقات ممکن است چیزی به سادگی سلام کردن به یک فرد جدید یا برقراری تماس تلفنی باشد که آن را به تعویق انداخته اید. هدف این است که خود را توسعه دهید، یاد بگیرید و به عنوان یک شخص رشد کنید.

یاد بگیرید که از منطقه راحتی خود خارج شوید: 10 راه برای خروج از منطقه راحتی و غلبه بر ترس

29. خروجی های مثبت برای احساسات منفی پیدا کنید

ورزش، انجمن‌های آنلاین، افراد همفکر، سرگرمی‌ها آرامش (مجتبی شکوری) – پادکست سرکوب احساسات منفی می تواند منجر به بیماری شود. تنش و ناامیدی را به روشی اجتماعی رها کنید و احساس شادی بیشتری کنید.

وقتی یاد بگیرید که چگونه احساسات منفی خود را به خوبی هدایت کنید، می توانید از دمیدن چیزهای نامتناسب اجتناب کنید. اگر دائماً احساسات خود را سرکوب کنید، به سادگی شما را تخلیه می کند. هر زمان که احساس کردید احساس منفی دارید، خروجی خود را به خاطر بسپارید.

30. سرعت خود را کاهش دهید

چرا همه چیز باید امروز انجام شود؟ اغلب در مواقعی که نیازی به این کار نیست، به خود فشار غیرواقعی وارد می کنیم. بی صبری خود را به چالش بکشید، حواس تان باشد و از زندگی در لحظه لذت ببرید. اینگونه می توانید آرام و آرام باشید. اما چگونه می توان سرعت خود را کاهش داد؟ در اعمال خود سنجیده باشید و سعی کنید عجله نکنید.

31. «باید» و «باید» خود را به چالش بکشید

فشار ناشی از خود هرگز به آرامش درونی یا آرامش ذهن منجر نمی شود. «باید» را با «می‌توان» جایگزین کنید و بیشتر مطابق شرایط خود زندگی کنید.

«بایدها» و «بایدها» الزام آور هستند و منجر به فشار دائمی خود تحمیلی می شوند. به آرامی به کودک درون خود یادآوری کنید که زندگی یک رقابت نیست و لازم نیست در هر کاری بهترین باشید. شما اجازه دارید بدون شکست خوردن شکست بخورید.

32. مهربان باشید

این رایگان است و تفاوت ایجاد می کند. وقتی مهربانی نشان می‌دهیم، به ما نشاط درونی نیز می‌دهد. اغلب، ما تمایل داریم با خودمان مانند شخص مورد علاقه خود رفتار کنیم، بنابراین خوب است تا جایی که ممکن است به خود یادآوری کنیم که مهربانی رایگان است و هیچ اشکالی برای تمرین آن وجود ندارد.

شما می توانید این 29 راه را برای انجام کارهای تصادفی مهربانی هر روز امتحان کنید .

33. مقایسه نکنید

هر چه بیشتر مقایسه کنیم، بیشتر خودمان را گم می کنیم . آنچه را که دیگران انجام می دهند یا می گویند را فراموش کنید. چه چیزی می خواهید؟ همه ما مسیرهای خود را برای دنبال کردن داریم، و همه ما در حال یادگیری و گذراندن زندگی با سرعت منحصر به فرد خود هستیم.

روی سفر خود تمرکز کنید و استرس مقایسه خود را با آنچه فکر می کنید در زندگی دیگران می گذرد از دست بدهید. مقایسه دزد شادی است. خوشبختی ما در این است که مسیر خود را دنبال کنیم، نه در احساس مشابه بودن با دیگران.

34. تصدیقات

با استفاده از جملات تاکیدی با خود مثبت صحبت کنید. یک مثال خوب برای تشویق آرامش ذهن این است: “مهم نیست چه اتفاقی برایم بیفتد، راهی برای عبور از آن خواهم یافت.”

به خودت ایمان داشته باش و مرتب به خودت یادآوری کن که خوب میشی. با تایید خود، احساس کنترل بر احساسات خود را به دست خواهید آورد.

برای تأیید خود به الهام بیشتری نیاز دارید؟ در اینجا 10 تائید مثبت برای موفقیت آورده شده است که زندگی شما را تغییر می دهد .

35. تا جایی که می توانید کمی پول پس انداز کنید

کنار گذاشتن پول همیشه ایده خوبی است. اگر می توانید به طور منظم پول پس انداز کنید، این کار را انجام دهید. هر ماه یک بدهی معمولی راه اندازی کنید، و حتی متوجه نخواهید شد که از بین رفته است. همچنین کمک می کند تا در مسیری که پول شما به کجا می رود و آنچه برای ماه نیاز دارید بمانید.

وقتی می دانید چقدر پول برای خرج کردن دارید، می توانید تصمیم بگیرید که آن را به جای چیزهایی که نمی خواهید، برای آنچه می خواهید خرج کنید.

36. کمتر، بیشتر است

پول انتخاب می‌خرد، اما خوشبختی را برای ما نمی‌خرد. به چیزهای ساده تری در زندگی راضی باشید – لذت واقعی و طولانی مدت و آرامش خاطر از اینجاست. وقتی این اصل را در زندگی خود به کار ببرید، نه تنها احساس شادی بیشتری خواهید کرد، بلکه فوراً احساس ثروتمندی بیشتری خواهید داشت. پس افراط و تفریط خود را کنار بگذارید و بدانید چه چیزی مهمتر است.

37. چشم انداز

همیشه چشم خود را به تصویر بزرگتر نگاه دارید. آیا هفته آینده یا یک سال دیگر چنین احساسی خواهید داشت؟ آیا تجربه فعلی شما از زندگی به همان اندازه مهم به نظر می رسد؟

اغلب اوقات، شما خوب خواهید بود. با حفظ دیدگاه در زندگی، آرامش ذهن را تقویت کنید. تغییر دیدگاه خود به شما کمک می کند تا آنچه را که واقعاً می خواهید و نیاز دارید را روشن کنید. به یاد داشته باشید که در زندگی ما بسیار بیشتر از آنچه می بینیم و لمس می کنیم وجود دارد. هرگز فراموش نکنید که تصویر بزرگتر را در ذهن داشته باشید – و سپاسگزار همه چیزهایی که داریم. وقتی این کار را انجام دهید، به بهترین شکل ممکن ثروتمند خواهید شد.

38. بر افکار خود نظارت داشته باشید آرامش (مجتبی شکوری) – پادکست

افکار ما می توانند کیفیت زندگی ما را تغییر دهند یا از بین ببرند. مطمئن شوید که فکری را انتخاب کنید که برای شما مفید باشد.

با خودتان همانطور که با بهترین دوست صحبت می کنید صحبت کنید. آرامش (مجتبی شکوری) – پادکست  تنفر از خود هیچ هدفی ندارد و بدون شک شادی را از زندگی شما بیرون می کشد. با مهربانی و محبت با خودتان صحبت کنید بهترین ها را در شما و اطرافیانتان به ارمغان می آورد. شما واقعا لیاقت شاد بودن را دارید. افکار شما می تواند منبع شادی یا ناامیدی بزرگ باشد. انتخاب همیشه با شماست.

39. برای چیزی که به آن اعتقاد دارید بایستید

چه محافظت از حیوانات باشد و چه کمک به کسانی که از خودتان خوش شانس تر هستند، از قلب و علاقه خود پیروی کنید. با میل به تناسب و انجام آنچه مورد انتظار است مبارزه کنید.

وقتی خودتان را طوری تغییر می‌دهید که مناسب دیگران باشد، آرامش خود را از بین می‌برید. اما هر اتفاقی که بیفتد، وقتی برای چیزی که به آن اعتقاد دارید می ایستید، آن را با احترام انجام دهید.

افکار نهایی آرامش (مجتبی شکوری) – پادکست

مهم‌ترین راه‌های رسیدن به آرامش ذهنی شامل صادق بودن به خود، پذیرش نامطمئن بودن زندگی و تماشای افکارتان است. بسیاری از ما روزانه با چیزهایی که به خود می گوییم خود را از نظر ذهنی «شکنجه» می کنیم.

کمتر به افکار خود اعتماد کنید، کمتر به افکار منفی توجه کنید و روی چیزهایی که در زندگی به خاطر آنها سپاسگزار هستید تمرکز کنید و به خوبی در مسیر آرامش درونی قرار خواهید گرفت.

دانلود:

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *