ترس‌های وجودی – پادکست رواق – اپیزود دوم 2

چگونه با ترس های وجودی کنار بیاییم

قطعات
1 نزدیک شدن به ترس به روشی سالم
2 ایجاد معنا در زندگی شما
3 حرکت رو به جلو از طریق ترس های وجودی
بخش های دیگر
مقالات مرتبط
منابع

گاهی اوقات، تلاش برای یافتن معنی در زنده بودن شما می تواند باعث ترس، اضطراب یا پریشانی شود. این ترس وجودی نامیده می شود و این احساس ترس می تواند به یک بحران وجودی تبدیل شود. [1] ممکن است از احساس سنگینی مسئولیت شخصی خود یا نیروهایی که در اطراف شما کار می کنند و هیچ کنترلی بر آنها ندارید احساس غرق شدن کنید، اما همیشه می توانید معنای خود را پیدا کنید. علیرغم اینکه ترس های وجودی بزرگ هستند، می توانید یاد بگیرید که با این احساسات کنار بیایید و معنای زندگی خود را بیابید.

 

 

قسمت 1

نزدیک شدن به ترس به روشی سالم

تصویر با عنوان غلبه بر ترس از ارتفاعات مرحله 5

سوال بپرس.

اگر احساس ترس وجودی دارید، ممکن است سعی کنید از زندگی خود معنایی بگیرید. یکی از راه های انجام این کار، پرسیدن سوال است. برخی از چیزهای متداول برای تأمل عبارتند از: «من کیستم؟ چرا من اینجا هستم؟ هدف من چیست؟» در حالی که این سوالات می توانند باعث ایجاد احساس اضطراب یا ترس در شما شوند، همچنین می توانند دری را برای ایجاد معنا در زندگی شما باز کنند. [2]

 

 

Image titled Build Self Worth Step 8

به ترس به عنوان اطلاعات نگاه کنید.

  1. به جای اینکه فوراً به ترس واکنش نشان دهید، یک قدم به عقب بردارید و روند درونی خود را تصدیق کنید. تغییر رابطه خود را به ترس در نظر بگیرید: بپرسید، “این ترس از کجا می آید و چگونه منشاء گرفته است؟” [3] با کنجکاوی به ترس خود نزدیک شوید.

    به عنوان مثال، اگر ترس از مرگ را تجربه می کنید، در مورد این ترس کنجکاو باشید. با احساسات منفی یا افکار غم انگیز منحرف نشوید. در عوض، به ترس توجه کنید و در مورد آن کنجکاو شوید. با کاوش در این ترس چه چیزی می توانید در مورد خود یاد بگیرید؟

Image titled Build Self Worth Step 7

در نظر بگیرید که چگونه یک ترس وجودی ممکن است با زندگی شما ارتباط داشته باشد.

گاهی اوقات ترس های وجودی می توانند با انواع دیگر ترس ها یا چیزهایی که در زندگی شما اتفاق می افتد ارتباط برقرار کنند. با بررسی ترس‌های خود، ممکن است بتوانید زندگی هدفمندتری داشته باشید و تصمیم بگیرید که آیا ایجاد یک تغییر قابل توجه در زندگی کاری است که باید انجام دهید تا در جهت رسیدن به آن هدف تلاش کنید.

  • به عنوان مثال، ترس از مردن یا عدم وجود دیگر ممکن است به این احساس مرتبط باشد که شما در زندگی خود کنترل ندارید. ممکن است به دلیل یک رابطه ناسالم یا یک شغل خسته کننده احساس کنید که کنترل ندارید.
  • با شناسایی چیزی که باعث می شود احساس کنید کنترل ندارید، می توانید تغییراتی ایجاد کنید تا به شما کمک کند احساس کنید دوباره کنترل را در دست دارید، مانند جستجوی مشاوره ازدواج یا جستجوی شغل متفاوت.

 

 

Image titled Enrich Your Life Step 17

مسئولیت را بر عهده بگیرید.

ترس می تواند باعث شود شما احساس درماندگی یا «گیر کردن» کنید. زمانی که با آزادی مطلق روبرو می شوید، ممکن است احساس غرق شدن کنید. با این حال، اگر آزادی محدودی را تجربه کنید، ممکن است احساس کنید در دام افتاده و ناامید شده اید. بدانید که شما آزادی انتخاب دارید و در واقع آزاد هستید. زمانی که آزادی خود را به رسمیت می شناسید، مهم است که بپذیرید که آزادی با مسئولیت ذاتی همراه است، به این معنی که وقتی شما انتخاب می کنید، مسئولیت رسیدگی به نتیجه آن انتخاب را بر عهده دارید.

  • ممکن است احساس کنید در یک شغل، شهر، ازدواج یا موقعیت خاص زندگی «گیر کرده اید». به خود یادآوری کنید که می توانید آزادی را در تمام مراحل زندگی تجربه کنید. با این حال، همانطور که آزادی را تجربه می کنید، نتایج انتخاب های خود را نیز بشناسید و به آنها مسئولانه پاسخ دهید.
Image titled Write a Grant Proposal Step 3

امیدوار بمان.

ممکن است احساس شکست کنید یا به این نتیجه برسید که هیچ چیز واقعاً مهم نیست. راه های زیادی برای نزدیک شدن به ترس های وجودی وجود دارد. می‌توانید ترس‌ها را تحت تأثیر قرار دهید یا می‌توانید آن‌ها را از زاویه‌ای متفاوت ببینید. به عنوان مثال، هنگام رویارویی با ترس وجودی، بدانید که اگر ظرفیت تجربه ترس و اضطراب را دارید، توانایی تجربه مخالف ترس و اضطراب، مانند آرامش و امنیت را نیز دارید. همانطور که با ترس های خود کار می کنید امیدوار بمانید.

  • نقاط قوت خود را به رسمیت بشناسید و بدانید که حتی اگر در موقعیتی احساس ناامیدی می کنید، نقاط قوت و ویژگی های مثبتی برای کمک به شما وجود دارد. لیستی از نقاط قوت خود بنویسید و آنچه را که در موقعیت خود آورده اید را تشخیص دهید.
  • برای اطلاعات بیشتر، نگاهی به چگونگی داشتن امید داشته باشید.
قسمت 2

ایجاد معنا در زندگی شما

Image titled Make Yourself Happy Step 7

روابط عمیق را پرورش دهید.

داشتن دوستان و خانواده در زندگی شما برای معنی دار بودن کافی نیست. در حالی که داشتن دوستان و خانواده ممکن است به خوشبختی کمک کند، این روابط عمیق است که به شما امکان می دهد رشد، احساس عمق و ارتباط را تجربه کنید.

  • باز و مایل به آسیب پذیری با افرادی که دوستشان دارید باشید. برای افراد خاص زندگی خود وقت بگذارید و تصمیم بگیرید که در روابط خود معنا بسازید. افکار، احساسات، ترس ها، مبارزات، دستاوردها و اهداف خود را به اشتراک بگذارید.
  • انزوا می تواند زندگی شما را خالی کند، اما اجتماع می تواند زندگی بسیاری از مردم را غنی کند و به خیر بزرگتری بیفزاید.
Image titled Make Yourself Happy Step 17

حال را تجربه کنید.

ممکن است احساس کنید که اگر در اوایل زندگی تصمیمات متفاوتی گرفته بودید، اکنون بسیار خوشحالتر یا رضایت بیشتری خواهید داشت. برعکس، ممکن است احساس کنید که در آینده زندگی می‌کنید، مدام گزینه‌های خود را می‌سنجید و می‌پرسید «اگر چه می‌شد؟» بخشی از مقابله با ترس وجودی این است که یاد بگیریم در همین لحظه کنونی، همین الان زندگی کنیم. گذشته را رها کنید و به آینده دل نبندید. در عوض، روی آنچه اکنون اتفاق می افتد تمرکز کنید .

  • اگر متوجه شدید که می‌گویید «من باید این کار را می‌کردم» یا « دهم از انجام ندادن آن پشیمانم»، خود را به لحظه حال ببرید و در عوض از خود بپرسید: «در حال حاضر چه کاری می‌توانم انجام ؟ »
Image titled Set Meaningful Goals Step 6

معنی را از گذشته، حال و آینده استخراج کنید.

در حالی که زندگی در زمان حال می تواند به شما کمک کند و شما را از پشیمانی دور نگه دارد، یک زندگی معنادار جنبه های گذشته، حال و آینده را کنار هم می کشد. [9] در مورد اینکه چه جنبه هایی از گذشته شما به قدرت، شجاعت و احساس عاطفی فعلی شما کمک کرده است فکر کنید. بودن. سپس، به این فکر کنید که چگونه می توانید از این ویژگی هایی که پرورش داده اید برای تأثیرگذاری بر آینده استفاده کنید.

  • راه هایی برای ادغام گذشته، حال و آینده خود به شیوه ای معنادار پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک ورزشکار هستید، ممکن است هدف خود را برای رقابت در یک رویداد خاص تعیین کنید. تمام تمرینات، آسیب دیدگی ها، اشتباهات و ناامیدی شما باعث شد که در حال حاضر به اندازه کافی مهارت داشته باشید تا وارد مسابقه شوید. در آماده‌سازی برای آینده، راه‌هایی را که بر آنها غلبه کرده‌اید و چگونه به غلبه بر آن ادامه خواهید داد، بررسی کنید.
  1. Image titled Set Meaningful Goals Step 14
    4

    درگیر فرآیندهای چالش برانگیز

    موقعیت ها و احساسات دشوار اجتناب ناپذیر هستند و به نوعی انسان ها را به کلی متحد می کنند. هیچ انسانی بدون تجربه سختی ها، دردها یا رنج ها زندگی نمی کند. هنگام مواجهه با رویدادها یا موقعیت های دشوار، فرار نکنید و از آنها دوری نکنید. در عوض، تصمیم بگیرید که چالش را درگیر کنید و با احساسات مقابله کنید. راه هایی برای استخراج معنا در طول فرآیند پیدا کنید. [10]

    • معنی می تواند از شناخت مزایای درس هایی که به دست آورده اید حاصل شود. فکر کنید، “این چگونه زندگی من را تحت تاثیر قرار داده است و چه درس هایی از این تجربه آموخته ام؟”
    • انسان ها تمایل دارند به داستان های غلبه بر موانع و قوی تر شدن در نتیجه رویارویی با ترس ها کشیده شوند. این موضوع در طول تاریخ وجود دارد، مانند جادوگر شهر اوز، جوآن آو آرک، مولان، هلن کلر، ماری کوری و ملاله یوسف زی.
  2. برای خودت ارزش قائل باش

    برای خود ارزش قائل شدن به این معناست که خود را به طور کامل ابراز کنید و درگیر هدف باشید. [11] بدانید که آنچه به جهان کمک می کنید ارزشمند است. چیزی را پیدا کنید که به شما احساس رضایت بدهد و آن را انجام دهید.

    • زمانی که با کودکان داوطلب می شوید یا در حال صخره نوردی هستید، ممکن است بهترین حالت را داشته باشید. بپذیرید که علایق شما برای هویت شما مهم است، به شما شادی می بخشد و به شما کمک می کند تا به درک شخصی خود کمک کنید.
    • برای خود ارزش قائل شدن به این معناست که خود را کاملاً به گونه ای ابراز کنید که برای شما احساس شادی کند. خلاقیت خود را از طریق موسیقی، رقص، نقاشی، طراحی، صحبت کردن، نوشتن یا هر چیزی که به شما کمک می‌کند خود را بیان کنید، کشف کنید.
      Image titled Live a Good Life Step 11

حرکت رو به جلو از طریق ترس های وجودی

Image titled Convince Yourself Not to Commit Suicide Step 1

در درمان وجودی شرکت کنید. درمان اگزیستانسیال مبتنی بر اصول مسئولیت و آزادی شخصی است.  این به این معنی است که دیگران را برای رویدادها یا احساسات منفی سرزنش نکنیم، اما درک کنیم که بر جنبه های خاصی از زندگی خود قدرت دارید و می توانید از آن قدرت استفاده کنید. . این نوع درمان در درجه اول بر توانایی خودآگاهی و انتخاب تمرکز دارد. توانمندسازی خود یک موضوع درمانی است و یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا شما را از فضای اضطراب خارج کرده و به فضایی که انتخاب‌هایتان و نتایج آن‌ها را به طور معناداری بپذیرید، حرکت دهید.

  • یک درمانگر ممکن است از شما بخواهد که توانایی خود را برای خلق کردن، عشق ورزیدن، واقعی بودن و پذیرش اراده آزاد به عنوان شیوه‌های دگرگونی و مقابله به شیوه‌ای معنادار درگیر کنید.
  • یک درمانگر وجودی در جامعه خود پیدا کنید. به دنبال فردی باشید که در درمان وجودی تخصص دارد.
Image titled Treat Hypothyroidism Step 8

به دارو نگاه کن

یک مطالعه نشان داد که مصرف داروهای مسکن ممکن است علائم ترس وجودی را کاهش دهد. محققان با تکیه بر این تصور که درد فراتر از ناراحتی فیزیکی است، اثرات استامینوفن را بررسی کردند. به نظر می رسد که این داروی مسکن ممکن است واسطه برخی از علائم ترس وجودی و احساس عدم اطمینان باشد.

  • استامینوفن بدون نسخه به عنوان یک داروی ضد درد در دسترس است، اما مطمئن شوید که قبل از مصرف استامینوفن برای ترس وجودی، با پزشک خود مشورت کنید. مصرف استامینوفن برای ترس وجودی یک مصرف غیرقابل برچسب است و استامینوفن می تواند در برخی افراد باعث آلرژی و واکنش های دیگر شود.
Image titled Divorce in Delaware Step 5

بچه دار شدن را در نظر بگیرید.

برخی از افراد در صورت داشتن فرزند یا برنامه ریزی برای بچه دار شدن کمتر در مورد مرگ احساس اضطراب می کنند. یکی از مزایای بچه دار شدن این است که می تواند راهی را به شما بدهد تا دانش خود را منتقل کنید و احساس کنید که پس از مرگ به جهاتی زنده خواهید ماند. [14]

  • برای مثال، عشق والدین به حیوانات ممکن است به کودک منتقل شود یا یک اسکیت باز از تماشای کودکش که شروع به اسکیت روی یخ می کند لذت ببرد.
  • با این حال، شما باید به طور جدی به بچه دار شدن فکر کنید. بچه دار شدن را صرفاً راهی برای کاهش ترس های وجودی در نظر نگیرید.
Image titled Set Meaningful Goals Step 2

تشخیص دهید چه زمانی سوال کنید و چه زمانی رها کنید.

همیشه در پرسیدن سوال گیر نکنید. تعادل بین کنجکاو بودن و دانستن اینکه چه زمانی باید به طور قطع بگویید: «نمی‌دانم، و این اشکالی ندارد» را پیدا کنید. تشخیص دهید چه زمانی باید رها کردن را تمرین کنید.

  • کنجکاو بمانید و به سوال پرسیدن ادامه دهید. با این حال، اگر سؤالات شروع به احساس طاقت فرسا کردند، یک قدم به عقب بردارید و متوجه شوید که هیچ کسی همه پاسخ ها را ندارد. اشکالی ندارد که به سؤال کردن ادامه دهید و هرگز پاسخ قطعی پیدا نکنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *