کار روشنفکری – پادکست خلاصه کتاب

چارچوب برای کار روشنفکری ( AIW) یک ابزار ارزشیابی است که توسط مربیان همه دروس در سطوح ابتدایی و متوسطه برای ارزیابی کیفیت آموزش کلاسی، تکالیف و کار دانش آموزان استفاده می شود. این چارچوب توسط دکتر Dana L. Carmichael، دکتر M. Bruce King و دکتر Fred M. Newmann تأسیس شد. هدف از این چارچوب، ترویج تولید دانش‌آموزان از کار واقعی و دقیق است که شبیه کار پیچیده بزرگسالان است، که سه معیار اصلی برای یادگیری دانش‌آموزان (ساخت دانش، تحقیق منظم و ارزش فراتر از مدرسه) را مشخص می‌کند و استانداردهایی را ارائه می‌کند. روبریک های مقیاس بندی شده برای آموزش کلاس درس، تکالیف و کار دانش آموز. استانداردها و روبریک ها برای حمایت از معلمان در ترویج کار واقعی و دقیق و همچنین هدایت توسعه حرفه ای وهمکاری.

پس زمینه کار روشنفکری 

کار فکری معتبر به کارهای پیچیده ای اطلاق می شود که بزرگسالان برای تصمیم گیری آگاهانه و انجام وظایف انجام می دهند. به جای استفاده معمولی از حقایق و رویه ها، این شامل کاربرد اصلی دانش و مهارت است. این امر عمدتاً برای دانش‌آموزانی که یک کار فکری معتبر دارند منجر به محصول یا ارائه‌ای می‌شود که معنای یا ارزشی فراتر از کلاس درس دارد.

کاری که دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌دهند مستلزم به خاطر سپردن حقایق و الگوریتم‌ها است و ممکن است با کاری که در بزرگسالی باید انجام دهند ارتباط برقرار نکند. عدم ارتباط بین مطالب مورد مطالعه در مدرسه و مهارت‌های مورد نیاز برای عملکرد خوب در کار، زندگی شخصی یا مدنی می‌تواند کار مدرسه را بی‌معنا یا بی‌ارزش جلوه دهد [ توضیحات لازم ]. وظایف یادگیری مستلزم حفظ کردن اطلاعات خاص، بازیابی اطلاعات داده شده یا به کارگیری روش های معمول محاسباتی است، اما به ندرت نیاز به تفکر سطح بالاتر، تفسیر یا درک مفهومی عمیق دارند. تکالیف مدرسه عمدتاً به‌عنوان یک سری تمرین‌های ساختگی در نظر گرفته می‌شود که برای کسب اعتبار (نمرات، ترفیعات) لازم برای موفقیت در آینده لازم است، اما برای بسیاری، به‌ویژه دانش‌آموزان رنگین پوست فقیر، این کار منجر به جدایی و ترک تحصیل می‌شود . با این حال، بیشتر مشاغل، مسائل شخصی و اقدامات مدنی نیاز به مهارت های حل مسئله ، درک عمیق مشکلات و مهارت های خاص و توانایی برقراری ارتباط به اشکال مختلف دارند.

چارچوب کار روشنفکری 

هدف از این چارچوب آماده‌سازی دانش‌آموزان برای چالش‌های کار روشنفکری ، مشارکت مدنی و زندگی با به حداکثر رساندن انتظارات برای دقت فکری برای همه دانش‌آموزان، تشویق به درک عمیق محتوا و افزایش علاقه دانش‌آموزان به کار آکادمیک است. این امر از طریق سه معیار اصلی آن برای یادگیری دانش‌آموز که شامل ساختن دانش، تحقیق منظم و ارزش فراتر از مدرسه است، آشکار می‌شود.

ساخت دانش به حل مسائل از طریق سازماندهی، تفسیر، ارزیابی یا ترکیب دانش قبلی اشاره دارد. تحقیق منضبط شامل جمع‌آوری پایگاه دانشی از واژگان مرتبط، حقایق، مفاهیم، ​​الگوریتم‌ها، نظریه‌ها و مهارت‌های اساسی، به دست آوردن درک عمیق‌تر از طریق شناسایی، پیشنهاد و آزمایش روابط میان واقعیت‌های کلیدی، رویدادها، مفاهیم، ​​قوانین و ادعاها. در نهایت، ارزش فراتر از مدرسه، ضرورت دانش‌آموزان را برای ارائه دانش خود در انواع شکل‌های پیچیده ارتباطی برای شبیه‌سازی کار زندگی واقعی تأیید می‌کند. برای برآوردن این معیار، دانش آموزان از ابزارهای کلامی، نمادین، گرافیکی و تصویری برای توضیح، روایت، توجیه و گفتگو در مورد یک موضوع استفاده می کنند. هرچه هر یک از این معیارها، ساخت دانش، تحقیق منظم و ارزش فراتر از مدرسه رعایت شود، کار دانش‌آموز « معتبرتر » است.

خلاصه تحقیق کار روشنفکری

از سال 1990 تا 2003 محققان مطالعات خود را در مرکز تحقیقات آموزشی ویسکانسین در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، دانشگاه مینه‌سوتا و کنسرسیوم تحقیقات مدرسه شیکاگو تکمیل کردند. از روبریک های امتیازدهی که در بالا توضیح داده شد برای ارزیابی کیفیت کار دانش آموز در (فهرست جمعیت شناختی) استفاده شد. دانش‌آموزانی که سطوح بالاتری از آموزش و ارزشیابی دریافت کردند، هم در ارزیابی مستقیم عملکرد کار روشنفکری معتبر و هم در آزمون‌های استاندارد سنتی، موفقیت بیشتری نشان دادند. نتایج در کلاس‌های 12-3 در حوزه‌های درسی مختلف بدون توجه به نژاد ، جنسیت ، یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی دانش‌آموزان، مثبت و ثابت بود.

تحقیقات آنها در پاسخ به اعتقاد آنها به عدم دقت و ارتباط در اصلاحات آموزشی انجام شد که آموزش مهارت‌های اساسی و توانایی یادآوری دانش را تشویق می‌کرد. محققان بر این باور بودند که انتظارات پایینی برای چالش های فکری وجود دارد، به ویژه برای دانش آموزانی که از زمینه های معمولی محروم هستند، همراه با فقدان مشارکت دانش آموز ، و تاکید بر وسعت دانش به جای تسلط.

محققان استدلال کردند که از آنجایی که دانش ادغام شده شناختی بیشتر احتمال دارد توسط دانش‌آموزان درونی شده و حفظ شود، به احتمال زیاد در آزمون‌های استاندارد به‌خاطر سپرده شده و به درستی اعمال می‌شود تا دانشی که به‌عنوان آیتم‌های گسسته به خاطر سپرده می‌شود، فقط به منظور تکرار آن در صورت فراخوانی. (27) از آنجایی که تقاضاها برای کار فکری معتبر سوالاتی را برای دانش‌آموزان در زندگی فراتر از مدرسه مطرح می‌کند، احتمالاً دانش‌آموزان هم به سؤالاتی که مطالعه می‌کنند و هم به پاسخ‌هایی که می‌آموزند اهمیت می‌دهند. بنابراین، چنین تکالیفی تمایل دانش‌آموز را برای تلاش جدی در یادگیری مطالب افزایش می‌دهد، در مقایسه با تمرین‌هایی که هیچ معنای شخصی جز تکمیل یک تکلیف برای خشنود کردن معلم یا دستیابی به ترفیع ندارند. در مجموع، تکالیفی که مستلزم کار روشنفکری معتبرتر است، تفکر فشرده و مشارکت عمیق تر در کاربردهای متنوع کلمات، مفاهیم و ایده ها را برمی انگیزد. این می تواند به دانش آموزان کمک کند تا درک خود را درونی کنند و از این دانش برای پاسخ دادن به موارد آزمون های معمولی که ممکن است به صراحت در کلاس توضیح داده نشده اند استفاده کنند.

استانداردهای امتیازدهی روبریک

این چارچوب استانداردهایی را برای آموزش در کلاس، تکالیف و کار دانش‌آموز بر اساس سه معیار برای کار فکری معتبر (ساخت دانش، تحقیق منظم و ارزش فراتر از مدرسه) ارائه می‌کند. هر استاندارد با یک روبریک امتیازدهی برای ارزیابی تبلیغ معلم از کار روشنفکری معتبر برای دانش‌آموزان خود در کلاس همراه است . روبریک های استاندارد شده به معلمان زبان و دیدگاه مشترکی برای یادگیری ارائه می دهند، می توانند به معلمان کمک کنند تا در مورد تمرین فکر کنند و به ابزارهای مفیدی برای توسعه حرفه ای تبدیل شوند.و همکاری در حالی که این روبریک ها برای راهنمایی دستورالعمل ها برای کمک به معلمان برای بهبود کیفیت کار روشنفکری اصیل یادگیری دانش آموزان است، اما قرار نیست از آنها به عنوان یک ابزار ارزیابی جامع استفاده شود. آنها به سایر جنبه های تدریس که ممکن است برای مدارس ارزشمند باشد، نمی پردازند.

استانداردهای آموزش کار روشنفکری

  • استاندارد 1 : تفکر مرتبه بالاتر (HOT)

دانش آموزان باید اطلاعات و ایده ها را به گونه ای دستکاری کنند که معنا و مفهوم آنها را تغییر دهد. این زمانی اتفاق می افتد که دانش آموزان حقایق و ایده ها را به منظور ترکیب، تعمیم، توضیح، فرضیه سازی یا رسیدن به نتیجه یا تفسیری ترکیب کنند.

  • استاندارد 2 : دانش عمیق

دانش زمانی عمیق است که دانش‌آموزان به جای تلاش برای یادگیری یا بیان تکه‌های تکه‌تکه‌شده اطلاعات، با جزئیات، تمایزات، تفاوت‌های ظریف و کاربردهای متفاوت مفاهیم محوری با هدف درک یکپارچه یا کل‌نگر مواجه شوند و آن‌ها را بیان کنند.

  • استاندارد 3 : گفتگوی اساسی

دانش‌آموزان با معلم و/یا همسالان خود در مورد موضوع مورد بحث به گونه‌ای درگیر مبادلات گفتگوی گسترده‌ای می‌شوند که درک بهتر و مشترکی از ایده‌ها یا موضوعات ایجاد کند.

گفتگوی محتوایی سه ویژگی دارد:

  1. بحث در مورد موضوع در رشته است و شامل تفکر مرتبه بالاتر است.
  2. مکالمه شامل اشتراک گذاری ایده ها است و به طور کامل توسط یک طرف تنظیم یا کنترل نمی شود (مانند تلاوت به رهبری معلم).
  3. گفت و گو به طور منسجم بر ایده های شرکت کنندگان برای ارتقاء درک جمعی بهتر از یک موضوع یا موضوع استوار است. به این یک مکالمه پایدار می گویند.

نیومن، کارمایکل و کینگ (2007) یک “مکالمه پایدار” را به عنوان داشتن حداقل سه تبادل متوالی بین شرکت کنندگان شناسایی می کنند. مبادلات لازم نیست بین دو نفر یکسان باشد، اما باید به طور اساسی به عنوان پاسخ های متوالی به هم مرتبط شوند.

  • استاندارد 4 : ارتباط با جهان فراتر از کلاس درس

دانش‌آموزان بین دانش اساسی و مشکلات عمومی یا تجربیات شخصی که احتمالاً در آینده با آن‌ها روبه‌رو بوده یا خواهند شد، ارتباط برقرار می‌کنند. به گفته نیومن، کارمایکل و کینگ (2007) درس‌ها می‌توانند برای موفقیت در مدرسه ارزش داشته باشند:

  1. پرداختن به یک مشکل عمومی واقعی با اهمیت معاصر
  2. بر اساس تجربیات شخصی دانش آموزان برای آموزش ایده های مهم در رشته ها
  3. دانش‌آموزان دانش خود را به روش‌هایی که به دیگران کمک می‌کنند یا بر آنها تأثیر می‌گذارند، فراتر از کلاس درس به دیگران منتقل کنند.

استانداردهای تکالیف کار روشنفکری

  • استاندارد 1 : ساخت دانش

این تکلیف از دانش‌آموزان می‌خواهد که اطلاعات را در پرداختن به یک مفهوم، مشکل یا موضوع مرتبط با رشته سازماندهی و تفسیر کنند.

  • استاندارد 2 : ارتباطات کتبی دقیق

این تکلیف از دانش‌آموزان می‌خواهد که درک، توضیحات یا نتیجه‌گیری خود را از طریق نوشتن گسترده در رشته مربوطه توضیح دهند.

  • استاندارد 3 : ارتباط با زندگی دانش آموزان

این تکلیف از دانش آموزان می خواهد که به مفهوم، مشکل یا موضوعی در رشته مربوطه بپردازند که مشابه آن چیزی است که در زندگی روزمره خود در خارج از مدرسه با آن مواجه شده اند یا احتمالاً با آن مواجه شده اند. [14]

استانداردهای ارزیابی کار دانشجویی

نمی توان گفت که آیا عملکرد دانش آموز فراتر از مدرسه ارزش دارد یا خیر. بنابراین، روبریک‌ها و استانداردهای کار دانشجویی فقط دو معیار اول یعنی ساخت دانش و تحقیق منظم را منعکس می‌کنند.

  • استاندارد 1 : ساخت دانش (تحلیل)

عملکرد دانش‌آموز نشان می‌دهد که درباره محتوای انضباطی از طریق سازمان‌دهی، ترکیب، تفسیر، فرضیه‌سازی، توصیف الگوها، ساختن مدل‌ها یا شبیه‌سازی‌ها، ساختن استدلال‌ها یا در نظر گرفتن دیدگاه‌های جایگزین، فکر می‌کنند. [15]

  • استاندارد 2 : مفاهیم انضباطی

عملکرد دانش‌آموز نشان‌دهنده درک مفاهیم مهم انضباطی در تکالیف است.

  • استاندارد 3 : ارتباطات کتبی دقیق (ویژه رشته)

عملکرد دانش آموز بیانگر تفصیل درک یا توضیح او از مفاهیم انضباطی از طریق نوشتن گسترده است.

  • استاندارد 4 : ارتباطات نوشتاری دقیق (نوشتن)

عملکرد دانش‌آموز یک گزارش منسجم و مفصل را نشان می‌دهد که نتیجه‌گیری می‌کند یا تعمیم‌ها یا استدلال‌ها را بیان می‌کند و آنها را با مثال‌ها، خلاصه‌ها، تصاویر، جزئیات یا دلایل پشتیبانی می‌کند.

چالش های پیاده سازی کار روشنفکری AIW

دکتر لیز وینستون برای دپارتمان آموزش آیووا در مورد یافته های اولیه اجرای AIW در مناطق مدرسه آیووا، چالش اصلی برای استفاده از چارچوب، مدت زمان مورد نیاز برای آموزش معلمان بر روی اصول و اصول بنیادی چارچوب است. [ منبع نامعتبر؟ ]. همچنین، چارچوب ابزاری مشارکتی است که معلمان از آن برای ارائه و دریافت بازخورد در مورد آموزش و کار دانش‌آموزی خود استفاده می‌کنند. این می تواند یک تجربه ناراضی برای معلمان باشد. ممکن است زمان ببرد تا به حفظ یک گفتگوی متمرکز که آموزش معلم و کار دانش‌آموز را نقد می‌کند، عادت کنیم. این مطالعه همچنین اشاره کرد که این چارچوب ممکن است در برخی از شاگردان دانشگاهی مفیدتر باشد. به عنوان مثال، یک معلم ریاضی آیووا اظهار داشت که دانش‌آموزان ریاضی مهارت‌های اساسی زیادی دارند که ابتدا باید یاد بگیرند، و ترکیب مکالمه مفصل برای محیط یادگیری ریاضی کمتر طبیعی است. یک معلم هنر نیز احساسات مشابهی داشت. علاوه بر این، مدیران اشاره کردند که AIW تحقیقات قابل توجهی در پشت خود ندارد که از اثرات مثبت آن بر یادگیری دانش آموزان پشتیبانی کند. که متقاعد کردن هیئت مدیره مدارس برای تامین بودجه اجرای آن را چالش برانگیزتر می کند. در نهایت، مدیران همچنین در مورد چالشی که با آن روبرو هستند، اظهار نظر کردند تا معلمان انگیزه خود را حفظ کنند تا پس از عادت به چارچوب و جلسات بازخورد، به گفتگوهای ارزشمند حول محورها ادامه دهند.

دانلود:

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *