انسان اصیل (کسی که شیوه زیست خودش را انتخاب می‌کند) بیژن عبدالکریمی

دکتر بیژن عبدالکریمی

 

برای فیلسوف اگزیستانسیالیست ژان پل سارتر، اصالت برای مفهوم آزادی و زندگی معنادار اساسی بود (Ang, 2019).

زندگی اصیل مستلزم آن است که واقعیت آزادی خود را بپذیریم و در قبال نحوه زندگی خود مسئول باشیم.

در روانشناسی، اصالت چیزی بیش از این است که صرفاً خودمان باشیم. این امر مستلزم آن است که بدانیم و خودمان را بدانیم (Joseph, 2019).

با این حال، چگونگی تعادل بین اصالت و رفاه در طول زندگی‌مان و در میان نقش‌های متعددی که بازی می‌کنیم، چالش‌هایی را به همراه دارد.

این مقاله به بررسی منظور ما از زندگی اصیل، چرایی اهمیت آن و چگونگی امکان پذیری آن می پردازد.

قبل از ادامه، فکر کردیم که ممکن است بخواهید سه تمرین معنی و ارزش زندگی ما را به صورت رایگان دانلود کنید . این تمرین‌های خلاقانه و مبتنی بر علم به شما کمک می‌کند تا در مورد ارزش‌ها، انگیزه‌ها و اهداف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا حس معناداری را در زندگی مشتریان، دانش‌آموزان یا کارمندان خود القا کنید.

این مقاله شامل:

  • زندگی اصیل چیست؟
  • 3 مثال واقعی از اصالت
  • اصالت و خود اصیل در تحقیقات روانشناسی
  • چرا اصالت مهم است؟ 7+ مزایا
  • چگونه خود واقعی خود باشیم
  • اصالت و آسیب پذیری: آیا آنها به هم مرتبط هستند؟
  • منابع مفید PositivePsychology.com
  • یک پیام به خانه
  • منابع

 

زندگی اصیل چیست؟

اینکه ما چگونه اصالت خود را درک می کنیم، جنبه مهمی از اینکه چه کسی هستیم است. نه تنها به طور قابل توجهی بر لذتی که ما از تجربیات خود به دست می آوریم تأثیر می گذارد، بلکه بر قضاوت و رفتار ما در تمام جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد (نیومن، 2018).

حتی کودکان خردسال نیز از اهمیت اصالت آگاه هستند و از سنین پایین یاد می‌گیرند که نسخه‌های اصلی را بیشتر از کپی‌ها ارزشمند بدانند (نیومن، 2018). در زندگی بعدی، اصالت تا حد زیادی بر احساس ما از ارزش اشیاء گران قیمت و روزمره مانند ساعت های طراح، قهوه های تخصصی و لیوان های خرد شده تأثیر می گذارد.

یادگیری واقعی زندگی کردن به معنای درک معنای واقعی بودن است.

استفان جوزف (2019) در کتاب معتبر: چگونه خودتان باشید و چرا اهمیت دارد ، پیشنهاد می‌کند که علیرغم طبیعی بودن اصالت، درک نیازهای ما در حالی که دیگران را در نظر می‌گیریم آسان نیست.

چگونه و چرا از خودمان بودن و اصیل بودن دست می کشیم؟

کارل راجرز (1963)، یکی از مشهورترین روانشناسان انسان گرا، معتقد بود که داشتن انگیزه برای تحقق و خودشکوفایی یک نیاز طبیعی و طبیعی انسان است، با این حال زمانی که نیازهای ما ارضا نمی شوند، می توان آن را مسدود کرد.

مردم تمام تلاش خود را برای زنده ماندن انجام خواهند داد. این بر رفتار و نحوه درک ما از جهان و افراد اطرافمان تأثیر می گذارد. کسانی که نیازهای خود را از طریق محیط های مثبت و پرورش دهنده برآورده می کنند، شکوفا می شوند .

تمایل طبیعی انسان ها این است که تلاش کنند تا معتبرتر شوند و در جهتی که برای رسیدن به پتانسیل کامل خود لازم است رشد کنند، مانند گیاهانی که به سمت نور رشد می کنند (جوزف، 2019).

ما به نوزادان نمی آموزیم که معتبر باشند. آنها به سادگی هستند. آنها نما ندارند و کاملاً با کسانی که در داخل هستند در ارتباط هستند. وقتی گرسنه می شوند، گریه می کنند. وقتی نیازهایشان برآورده شد، متوقف می شوند. با این حال، همانطور که خودآگاهی رشد می کند (از 18 ماهگی شروع می شود)، درک آنها از اینکه چه کسی هستند نیز افزایش می یابد و روایت آنها شروع به توسعه می کند (Joseph, 2019).

والدین واقعی اطمینان حاصل می کنند که نیازهای فرزندشان برآورده می شود. کودک در حال رشد آزاد است که مسیر خود را انتخاب کند، احساس تعلق را تجربه کند و پتانسیل خود را توسعه دهد و به فعلیت برساند.

در واقعیت، عشق اغلب مشروط است. در دوران کودکی، زمانی که عملکرد خوبی داشته باشیم، در مسابقه پیروز شویم، و در یک آزمون آسوده باشیم، عشق و محبت بیشتری به ما نشان داده می شود. ما یاد می گیریم که کارهایی وجود دارد که باید انجام دهیم تا احساس تعلق و عشق بیشتری داشته باشیم.

این می تواند ما را به سمت زندگی غیراصیل مادام العمر سوق دهد .

همانطور که جوزف (2019) به ما یادآوری می‌کند، آیا این درست نیست که در بیشتر زندگی بزرگسالی‌مان، یک نمایش اجرا می‌کنیم؟ در طول روز، ممکن است فقط لحظات گذرا را تجربه کنیم که در آن واقعاً خودمان هستیم و دقیقاً احساس خود را می گوییم و فکر می کنیم.

شخصی که به طور واقعی زندگی می کند “لحظه به لحظه وجود دارد، تلاش می کند تا خود، انگیزه، دفاع، و شرایط ارزشمند خود را درک کند، در حالی که از مسئولیت ها و انتخاب های خود آگاه است” (جوزف، 2019). یک زندگی اصیل شامل پیروی از اشتیاق و ارتباط نزدیک با توانایی ها، قوت ها و استعدادهای طبیعی ماست.

 

3 مثال واقعی از اصالت

ویکتوریا

در حالی که ادبیات روانشناسی ارزش وجود اصیل را تشخیص داده و توصیف می‌کند، مرور نمونه‌های واقعی زندگی افراد یا حرکت به سوی اصالت مفید است:

  • ویک یک بازیکن پوکر ماچو بود، در برخورد با دیگران، مشروب خواری و بازی تا پاسی از شب، تهاجمی و رقابتی بود. با این حال، برای سال‌ها، ویک به طور غیراصولی زندگی می‌کرد و در پشت مردانگی شدید پنهان می‌شد.

10 سال دیگر طول کشید تا ویک با نقل مکان به استرالیا، ویکتوریا شد و شروع به زندگی بر اساس خود واقعی خود کرد (جوزف، 2019).

  • جون که در آن زمان چهل ساله بود، با همه، پدر و مادر، ازدواج و شغلش عصبانی بود. او همه آنها را به خاطر همه اتفاقات اشتباه و نداشتن زندگی مورد نظرش سرزنش کرد.

همه چیز در طول یک جلسه درمانی مهم تغییر کرد، زمانی که او متوجه شد، «من هستم، اینطور نیست؟ من باید قدم بردارم و کمی مسئولیت بپذیرم.» بعد از آن تغییر در تفکر، همه چیز متفاوت بود. او به جای اینکه به عنوان یک قربانی ناتوان وجود داشته باشد، شروع به برداشتن گام هایی برای اصلاح آنچه در زندگی اش شکسته بود کرد (جوزف، 2019).

  • پس از اینکه رئیس اندرو، جیسون، به بخش گفت که مشاغل آنها امن است، مدیریت اجرایی آنها را به جلسه دعوت کرد. در این سفر، جیسون اعتراف کرد که تیم را گمراه کرده است. آنها قصد داشتند تا 30 درصد از کارکنان خود را کاهش دهند.

جیسون به جای ریسک کردن با روحیه پایین، از اندرو می خواست که حقیقت را تا زمانی که ممکن است از تیم دور نگه دارد. اندرو که از این نوع آدم راحت نبود، شرکت را ترک کرد و گفت این بهترین تصمیمی بود که تا به حال گرفته است (جوزف، 2019).

اصالت ممکن است هزینه داشته باشد، اما معمولاً منجر به یک زندگی غنی تر و کامل تر می شود.

3 تمرین روانشناسی مثبت

دانلود 3 تمرین رایگان روانشناسی مثبت گرا (PDF)

با این تمرین‌های رایگان و مبتنی بر علم که از جدیدترین بینش‌های روان‌شناسی مثبت‌نگر استفاده می‌کنند، بهزیستی را افزایش دهید.

PDF را دانلود کنید

 

 

اصالت و خود اصیل در تحقیقات روانشناسی

در طول چند دهه گذشته، تحقیقات جالبی در پشت عوامل مؤثر بر اصالت و تأثیر آن بر نحوه زندگی ما انجام شده است.

ناپایداری و عدم قطعیت زندگی در واقع ممکن است زندگی واقعی را افزایش دهد (مارتین، کمبل، و هنری، 2004). برای برخی، درک این موضوع که مرگ در نهایت اجتناب ناپذیر است، ارزش ها ذهنی هستند و جهان هیچ هدف روشنی ندارد، می تواند زنگ خطری باشد که منجر به اصالت بیشتر شود.

فن‌آوری مدرن، چنان نفوذی و ارتباط نزدیک با تمام جنبه‌های هستی معاصر، می‌تواند بر زندگی اصیل تأثیر بگذارد. از آنجایی که فناوری پوشیدنی همچنان به انقلابی در بخش‌های سلامت، تندرستی و ورزش ادامه می‌دهد و اطلاعات بیومتریک قبلاً ناشناخته‌ای را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد، آنها وعده‌هایی (گاهی مشکوک) برای بهبود زندگی کاربران ارائه می‌دهند.

«توسعه فناوری پوشیدنی همچنین ممکن است اساساً نحوه حضور و تعامل ما با جهان را تغییر دهد» (Kreitmair, Cho, & Magnus, 2017).

تئوری خود ارائه پیشنهاد می کند که همه افراد آگاهانه اطلاعات مربوط به خود را به درجات مختلف بسته بندی می کنند تا مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند. هارت، ریچاردسون، بریدن و کینراد (2020) با استفاده از این واقعیت شگفت‌انگیز که افراد معتبر رنگ‌ها را با شدت بیشتری می‌بینند، ماهیت اصالت را در ارائه خود بررسی کردند.

آنها دریافتند که “افراد معتبر خودخوانده، وقتی تحت فشار قرار می گیرند، رفتار خود را دستکاری می کنند تا معتبر به نظر برسند” (هارت و همکاران، 2020). به نظر می رسد که در حالی که اصالت ممکن است ارزش شخصی داشته باشد و به زندگی ما معنا بدهد، ممکن است بخواهیم برای به دست آوردن منافع اجتماعی، اصیل دیده شویم.

در واقع، عزت نفس زمانی اتفاق می‌افتد که خود واقعی ما – انگیزه‌ها، ارزش‌ها، احساسات و ادراک خود – بدون مانع در زندگی روزمره ما عمل کند (لیری، 2003).

اصالت یا حتی واقعی بودن ممکن است مزایای مثبتی برای دیدگاه ما نسبت به ارزش و توانایی‌هایمان ایجاد کند و باعث افزایش احترام به خود شود.

 

چرا اصالت مهم است؟ 7+ مزایا

صدای دیگران، به صدای درون خود گوش دهید . گوش دادن به امیدها، رویاها و ترس های خود را به فرآیندی مداوم تبدیل کنید.

  • خودتان را بشناسید ، در چه کاری مهارت دارید، برای انجام چه کاری آماده هستید و چه کاری را ندارید. با حقایقی که هستید روبرو شوید. صداقت همیشه خوشایند نیست، اما این پتانسیل را دارد که شما را آزاد کند.
  • مالک خود و حقایق خود باشید. اجازه ندهید دیگران شما را به سمت طرز فکر خود سوق دهند، اما همچنین زمانی که ثابت شد اشتباه می کنید یا دیگر برای شما کار نمی کنند، به دیدگاه ها پایبند نباشید. مسئولیت انتخاب های خود را بپذیرید.
  • خودت باش ؛ در معاملات خود صادق و شفاف باشید. مردم کسانی را دوست دارند و به سمت آنها کشیده می شوند که آنها را صمیمی و واقعی می دانند و به آنهایی که نیستند اعتماد ندارند.
  • جوزف (2019) پیشنهاد می کند سوالات زیر را از خود بپرسید:

    • آیا در انتخاب خود آزاد هستید؟
    • آیا در بیان نظرات و عقاید خود آزاد هستید؟
    • آیا احساس می‌کنید می‌توانید به صورت روزانه خودتان باشید؟

    اگر به هر یک از سؤالات پاسخ «نه» دادید، در مورد یک سؤال دیگر فکر کنید:

    • آیا ممکن است به آنچه که هستید صادق نباشید؟

    نقش ما به عنوان والدین

    عشق مشروط چیزی را ایجاد می کند که کارل راجرز (1963) آن را “شرایط ارزش” می نامد: قوانینی که در دوران کودکی یاد می گیریم که به ما می گوید عشق به کاری که انجام می دهیم و نحوه عملکردمان بستگی دارد.

    در نهایت، چنین شرایطی منجر به صداهایی در سر ما می شود که از ما انتقاد می کنند و بعداً در بزرگسالی ما را پایین می آورند.

    ما به عنوان والدین باید به فرزندانمان عشق بی قید و شرط نشان دهیم، نه اینکه به موفقیت در مدرسه ، قبولی در امتحانات ، رفتار خوب یا برتری در ورزش وابسته نباشیم .

    نشان دادن عشق تنها زمانی که فرزندمان اجرا می کند یا خودداری از آن در صورت عدم انجام به همان اندازه مضر است. ما نباید بخواهیم فرزندانمان رشد کنند تا ما را راضی کنند. بلکه باید آرزو کنیم که آنها برای خودشان معتبر باشند.

     

    اصالت و آسیب پذیری: آیا آنها به هم مرتبط هستند؟

    همدلی و خلاقیت است. این منبع امید، همدلی، مسئولیت پذیری و اصالت است» (براون، 2015).

    او ادامه می دهد که آسیب پذیری و اصالت بخشی از نیاز سخت ما به ارتباط را تشکیل می دهد و با هم ما را از انسانیت زدایی از مردم باز می دارد و به ما کمک می کند روابط ارزشمندی ایجاد کنیم.

    وقتی رهبران کسب‌وکار فروتنی و آسیب‌پذیری نشان می‌دهند، پیروان آن‌ها درجه بیشتری از اصالت را در رابطه با خودشان و تجربه‌شان از رهبر تجربه می‌کنند (Oc, Daniels, Diefendorff, Bashshur, & Greguras, 2019).

     

    منابع مفید PositivePsychology.com

    زندگی واقعی می تواند به شادی عمیق تر و طولانی تر منجر شود . انتخاب ابزارها و کاربرگ های زیر به شما کمک می کند تا با خود واقعی خود بهتر آشنا شوید.

    • پرسشنامه پروست یک بازی سرگرم کننده و 35 سوالی برای بهبود خودآگاهی و آشکار کردن ماهیت واقعی یک فرد است.
    • تمرین درست و نادرست با گفتن و حدس زدن داستان های واقعی و نادرست، موانع موجود در یک گروه را از بین می برد.
    • تجسم رویدادهای آینده برای ایجاد اصالت ابزاری ارزشمند برای بررسی موقعیت‌های بالقوه و اجتناب از رفتارهای غیرمفید یا مضر و در عین حال وفادار ماندن به خود است.
    • مراقبه تشییع جنازه شاید کمتر از آن چیزی که در ابتدا به نظر می رسد بیمارگونه باشد. این مدیتیشن قدرتمند به جای افزایش اضطراب در مورد زمان محدود ما در این سیاره، به خواننده کمک می کند تا در مورد آنچه برای آنها اهمیت دارد فکر کند.
    • این حسابرسی رابطه می تواند برای بررسی یک رابطه خاص برای درک درجه صحت فرد با دیگران استفاده شود.
    • زندگی شما چقدر به هم پیوسته است؟ این یک ابزار مفید برای مشتریان برای درک علایق و نقاط قوت خود است.
    • اگر به دنبال روش‌های مبتنی بر علم بیشتر برای کمک به دیگران در کشف معنا هستید، این مجموعه شامل 17 ابزار معنی معتبر برای پزشکان است . از آنها برای کمک به دیگران برای انتخاب مسیرهای زندگی خود در راستای آنچه واقعاً برای آنها مهم است استفاده کنید.

     

    یک پیام به خانه

    برای سارتر، زندگی اصیل در مورد یافتن معنا در پروژه هایی بود که انجام می دهیم و رویارویی ما با دیگران (Ang, 2019).

    روانشناسی نیز پیامی مشابه دارد. زندگی اصیل، جایی است که نیازهای ما برآورده می شود، احساس برآورده شدن می کنیم، خودشکوفایی را تجربه می کنیم و شکوفا می شویم.

    زندگی اصیل شامل تعادل بین آنچه در درون ما رخ می دهد و نحوه بیان و بازنمایی خود در خارج است. این امر مستلزم حذف بسیاری از مکانیسم های دفاعی است که در دوران کودکی برای محافظت از ما شکل گرفته است.

    ما نیز باید وجود و کیستی را با صداقت ببینیم و بپذیریم. زندگی پیچیده است و به ندرت سیاه و سفید است. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مردم و فرصت‌ها آنطور که می‌خواهیم باشند، اما بر واکنش‌هایمان کنترل داریم.

    با جلوگیری از بیگانگی دیگران و دوری و دور شدن از علایق، ترس ها و خواسته های خود، می توانید با خود واقعی خود بیشتر در تماس باشید (Joseph, 2019).

    پذیرای فرصت ها و تجربیات جدید باشید، به دنبال چالش های جدید باشید و اضطرابی که شما را مجبور به پنهان شدن می کند به اشتیاق تبدیل کند. نامزدی می تواند یکی از مثبت ترین راه ها برای اصالت باشد.

    برای واقعی بودن، باید از علایق خود پیروی کنید و در عین حال به آنچه که هستید، منعکس کننده نقاط قوت و فضایل خود باشید.

    امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و علایق خود را دنبال کنید. برای شروع، فراموش نکنید که این سه تمرین معنادار و ارزشمند زندگی را به صورت رایگان دانلود کنید .

     

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *