چرا لازمه زبان فیل‌ها رو یاد بگیریم؟ (توانایی تاثیرگذاری روی دیگران)

 

 

 

چگونه کسی را در 6 مرحله متقاعد کنیم؟

چه رهبر کسب و کار، چه کارفرما یا یک کارمند، دانستن اینکه چگونه فردی را در محل کار متقاعد کنید یک مهارت مهم است. درک اینکه چگونه دیگران را متقاعد کنید که به چیزی اعتقاد داشته باشند می تواند به شما کمک کند حمایت همکاران خود را جلب کنید، بر نظرات آنها تأثیر بگذارید و باورهای جدیدی را القا کنید. در این مقاله، ما در مورد اینکه چرا ممکن است نیاز به متقاعد کردن کسی داشته باشید، تفاوت آن با متقاعد کردن چیست و نکاتی را برای کمک به شما برای متقاعد کردن بیشتر ارائه می دهیم.

چگونه کسی را متقاعد کنیم

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای متقاعد کردن افراد با موفقیت انجام دهید:

1. ایجاد اعتبار

برای توسعه اعتبار و تشویق همکاران خود به دنبال کردن پیشنهادات شما، پرورش شهرت قابل اعتماد در محل کار مفید است. شما می توانید این کار را با گفتن مداوم حقیقت، ارائه حقایق مرتبط و به خاطر سپردن بررسی واقعیت اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید انجام دهید. همچنین می توانید با پذیرش مسئولیت اعمال خود در محل کار، اعتبار ایجاد کنید.

2. مخاطبان خود را بشناسید

یادگیری بیشتر در مورد علایق، خواسته ها و اهداف مخاطبان می تواند اطمینان حاصل کند که پیام شما با آنها مرتبط است، که می تواند به شما کمک کند قانع کننده تر باشید. این می تواند روند متقاعد کننده را ساده کرده و میزان موفقیت شما را بهبود بخشد. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود از آنها استفاده کنید:

  • نظر آنها را جویا شوید.
  • در مورد سرگرمی ها، خواسته ها و نیازهای آنها تحقیق کنید.
  • از تاکتیک های مذاکره موفق از تعاملات قبلی استفاده کنید.
  • پرسونای خریدار ایجاد کنید
  • نظرات و بازخورد مخاطبان خود را زیر نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعریف مخاطب هدف: چیست و چرا مهم است

3. به نظرات دیگر گوش دهید و تعریف کنید

برای موفقیت در متقاعد کردن کسی، نشان دادن احترام به نظرات او مفید است. شما می توانید این کار را با گوش دادن فعالانه به دیدگاه آنها قبل از اشتراک گذاری پیام خود انجام دهید. هرگز صحبت را قطع نکنید و همیشه مودب باشید. برای اینکه نشان دهید از نزدیک گوش کرده اید، می توانید از نظر آنها قدردانی کنید و مشخص کنید با کدام عناصر موافق هستید.

ایجاد احترام متقابل بسیار مهم است. شما هرگز کسی را در مورد چیزی متقاعد نخواهید کرد اگر آنها معتقد باشند که به آنها احترام نمی گذارید.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

4. انگیزه های دیگران را شناسایی کنید

هنگام گوش دادن به نظرات دیگران، سعی کنید انگیزه پشت آن نظرات را شناسایی کنید. درک اینکه چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در افراد دیگر می شود می تواند به شما کمک کند تا خواسته ها، اهداف و زمینه هایی را که آنها ممکن است به مصالحه فکر کنند، کشف کنید. تعیین انگیزه های شنوندگان می تواند به شما کمک کند تا نقاط مشترک خود را شناسایی کنید.

یاد بگیرید اهداف، باورها و انگیزه هایی را که دیدگاه آنها را هدایت می کند، تشخیص دهید. وقتی انگیزه‌های پشت دیدگاه‌های آن‌ها را شناسایی کردید، باورهای خود را به گونه‌ای بیان کنید که طرف مقابل بهتر بتواند آن را درک کند. اگر برخی از نظرات آنها را بشناسید و با آنها موافق باشید، ممکن است بیشتر از آنها حمایت کنید. وقت گذاشتن برای یادگیری دیدگاه دیگران ممکن است به شما این امکان را بدهد که آنها را در مورد گزینه های جایگزین متقاعد کنید.

5. پیام خود را سفارشی کنید

اینکه مخاطب شما چگونه نظر شما را دریافت می کند، اغلب به ارتباط آنها با محتوای پیام شما بستگی دارد. در حالی که مخاطبان شما ممکن است شباهت هایی داشته باشند، ممکن است به ایده های شما نیز واکنش متفاوتی نشان دهند. برای متقاعد کردن بخش‌های مختلف مخاطب خود، پیام‌های جایگزین ایجاد کنید. شما ممکن است بر این تمرکز کنید که چگونه یک دیدگاه خاص ممکن است برای یک مخاطب خاص مفید باشد یا از قالب های مختلف برای به اشتراک گذاشتن ایده های خود استفاده کنید.

6. از استدلال خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

حمایت از یک عقیده با مثال ها و شواهد قابل اعتماد می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا شما را باورپذیرتر بدانند. شواهد شما ممکن است شامل آمار، حکایت یا داستان باشد. داستان‌ها می‌توانند بین آنچه که یک نفر در حال فکر کردن است، آنچه او باور دارد و آنچه شما می‌خواهید باور کند، ارتباط ایجاد کند. متقاعد کردن با شواهد همچنین ممکن است بر کسی تأثیر بگذارد که از دیدگاه شما حمایت کند، که می تواند به شما کمک کند افراد بیشتری را متقاعد کنید.

چرا قانع کننده بودن مهم است؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا قانع کردن در محل کار می تواند مهم باشد:

برای تأثیرگذاری بر دیگران

شما می توانید با متقاعد کردن آنها به موافقت با نظر شما بر تصمیمات آنها تأثیر بگذارید. این می تواند منجر به انجام یک اقدام خاص یا تکمیل یک کار خاص شود. درک چگونگی تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری در محل کار می‌تواند به شما کمک کند در نقش رهبری، در موقعیتی که مشتری رو به رو هستید یا در طول بررسی کارمند به نتایج مورد نظر خود دست یابید. اگر در زمینه فروش کار می کنید، ممکن است مشتریان هدف خود را متقاعد کنید که بر اساس توصیه ها، حقایق یا سایر اطلاعات شما تصمیم خرید بگیرند. اگر شما یک رهبر شرکت هستید، مانند یک مدیر اجرایی، ممکن است از متقاعد کردن سهامداران برای حمایت از یک پروژه جدید استفاده کنید.

برای تسریع پیشرفت شغلی

درک نحوه متقاعد کردن یک نفر می تواند به شما کمک کند شایستگی های خود را در طول مصاحبه بیان کنید، توانایی های خود را در بررسی کارمندان نشان دهید یا به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک کند، که می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند. به عنوان مثال، یک فروشنده با انگیزه ممکن است با موفقیت مشتریان بالقوه را برای خرید یک محصول یا خدمات متقاعد کند.

برای رشد شبکه خود

داشتن توانایی متقاعد کردن کسی بخشی جدایی ناپذیر از شبکه سازی با دیگران است. به عنوان مثال، ممکن است در طول یک رویداد شبکه حرفه ای، همکاران خود را متقاعد کنید که از یک ایده یا مهارت پشتیبانی کنند. متقاعد کردن دیگران می تواند به شما کمک کند تا با افراد در صنعت خود ارتباطات واقعی ایجاد کنید، که ممکن است با آشکار کردن موقعیت ها، مشتریان و فرصت های تجاری موجود، شغل شما را ارتقا دهد.

برای بیان نظر خود

توسعه مهارت های متقاعد کننده می تواند به شما کمک کند نظر خود را در مورد موضوعات گسترده در محل کار بیان کنید. به عنوان مثال، اگر روی یک تیم برای تکمیل یک پروژه کار می کنید، ممکن است با استفاده از یک روش خاص، هم تیمی های خود را متقاعد کنید که بر یک مانع غلبه کنند. متقاعد بودن همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که همکاران شما نظرات شما را در نظر می گیرند و پیشنهادات شما را جدی می گیرند.

برای مذاکره موثر

توسعه مهارت‌های متقاعدکننده شما می‌تواند میزان موفقیت در مذاکره شما را بهبود بخشد، که ممکن است هنگام بحث در مورد قراردادها، نمایش محصول به مشتری بالقوه یا ارائه یک پروژه جدید به سهامداران کمک کند. بسته به اهداف شخصی شما ، این ممکن است شرایط محل کار را بهبود بخشد، مزایای شما را تنظیم کند یا به شما کمک کند تا به یک موقعیت رهبری در اتحادیه دست پیدا کنید.

مرتبط: مهارت های مذاکره: تعریف و مثال

تفاوت بین متقاعد کردن و متقاعد کردن

بسته به حرفه خود، ممکن است لازم باشد نظرات همکاران، سرپرستان، مشتریان یا مشتریان خود را تغییر دهید برخی ممکن است بگویند «متقاعد کردن» در حالی که دیگران از «متقاعد کردن» استفاده کنند. این دو فعل اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما این دو فعل کمی تعاریف متفاوتی دارند.

«متقاعد کردن» به این صورت تعریف می‌شود که « باید (کسی) را محکم به حقیقت چیزی باور کند .» «متقاعد کردن» به این صورت تعریف می‌شود: « فردی را وادار به انجام کاری از طریق استدلال یا استدلال کنید ».

به زبان ساده، شما کسی را متقاعد می‌کنید که یک ایده را انجام دهد، در حالی که کسی را متقاعد می‌کنید که کاری انجام دهد. برای مثال، ممکن است همسرتان را متقاعد کنید که خوردن ماهی بیشتر برای سلامتی او مفید است. سپس آنها را متقاعد می کنید که سه بار در هفته ماهی بخورند.

ببینید حقوق شما چگونه مقایسه می شود

با ماشین حساب حقوق و دستمزد Indeed بینش شخصی حقوق دریافت کنید

نکاتی برای متقاعد کردن دیگران

اگر می خواهید در متقاعد کردن کسی بهتر شوید، این نکات را در تعاملات روزانه خود به کار ببرید:

  • مطمئن و قاطع باشید.
  • با گفتن اینکه به مخاطبان خود دیدگاه آنها را درک می کنید، همدلی نشان دهید.
  • مودبانه با استفاده از لحن یکنواخت صدا، حفظ آرامش و گوش دادن فعالانه درگیر شوید.
  • دقیقا صحبت کنید تا به مخاطب کمک کنید ایده شما را درک کند.
  • صبور باشید اما پیگیر باشید.
  • از همان نوع استدلالی استفاده کنید که مخاطب شما از آن استفاده می کند، چه منطق، چه احساس یا استدلال دیگر.
  • به مخاطبان خود کمک کنید تا نتایج بالقوه یا ارزش افزوده تصمیم گیری به نفع شما را تصور کنند.
  • با تکرار آنچه که طرف مقابل می‌گوید، یک استراتژی آینه‌سازی را اعمال کنید.
  • استدلال خود را از طریق بررسی واقعیت مستمر بهبود بخشید.
  • بر این تمرکز کنید که دیدگاه شما چگونه می تواند برای مخاطبان شما مفید باشد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *