پایان تلخ زیردریایی تایتان – کامبیز اخباری

پایان تلخ زیردریایی تایتان

پس از یک روز طولانی و جست و جوی گسترده برای یافتن یک شناور مستقر در تایتانیک که توجه بین المللی را به خود جلب کرد، مقامات ایالات متحده اعلام کردند که کشتی دچار “انفجار فاجعه بار” شده است – و اطلاعات جدید از منبع نیروی دریایی ایالات متحده به روشن شدن زمان وقوع این فاجعه کمک می کند.

گارد ساحلی آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که هر پنج سرنشین این شناور که به “تیتان” معروف است، کشته شدند. مخروط دم و سایر بقایای زیردریایی گم شده توسط یک وسیله نقلیه از راه دور در فاصله 1600 فوتی از کمان تایتانیک که در عمق 13000 فوتی در اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد، پیدا شد.

دریاسالار جان مایگر، فرمانده منطقه گارد ساحلی اول، به خبرنگاران گفت: “آوارها با انفجار فاجعه بار کشتی مطابقت دارد.”

یک مقام ارشد نیروی دریایی به سی ان ان گفت که نیروی دریایی یک علامت صوتی مطابق با انفجار روز یکشنبه در منطقه عمومی که کشتی در حال غواصی بود و ارتباط با کشتی مادر خود را از دست داد، شناسایی کرد.

این مقام روز پنجشنبه گفت که نیروی دریایی فوراً این اطلاعات را به فرماندهان صحنه که رهبری تلاش جستجو را بر عهده داشتند، مخابره کرد و از آن برای محدود کردن منطقه جستجو استفاده شد.

این مقام گفت، اما مشخص شد که صدای انفجار “قطعی نیست” و تلاش های چند ملیتی برای یافتن این شناور به عنوان تلاش جستجو و نجات ادامه یافت. وال استریت ژورنال اولین بار بود که در مورد امضای صوتی دریافت شده توسط نیروی دریایی گزارش داد.

به‌روزرسانی‌های زنده زیردریایی تایتانیک را دنبال کنید

از چپ، همیش هاردینگ، شهزاده داوود، سلیمان داوود، پل هانری نرگئولت و استاکتون راش

کاوشگر میلیاردر و یک پدر و پسر سرشناس پاکستانی در کشتی ناپدید شده هستند

دقایقی قبل از کنفرانس خبری گارد ساحلی ایالات متحده، OceanGate Expeditions، شرکتی که زیردریایی اعماق دریا را اداره می‌کرد ، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن پنج مرد حاضر در کشتی غمگین شدند.

OceanGate در بیانیه ای گفت: “ما اکنون معتقدیم که مدیرعامل ما استاکتون راش، شهزاده داوود و پسرش سلیمان داوود، هامیش هاردینگ و پل هنری نارگئولت متأسفانه گم شده اند.”

«این مردان کاشفان واقعی بودند که روحیه ماجراجویی و اشتیاق عمیقی برای کاوش و حفاظت از اقیانوس‌های جهان داشتند. قلب ما با این پنج روح و تک تک اعضای خانواده آنها در این دوران غم انگیز است. ما غم از دست دادن زندگی و شادی را که آنها برای هر کسی که می‌شناختند به ارمغان آوردند.»

این خبر به حماسه ای پایان می دهد که از روز یکشنبه آغاز شد، زمانی که تایتان فرود خود را برای کاوش در لاشه تایتانیک آغاز کرد. نسخه آرشیو شده وب‌سایت OceanGate نشان می‌دهد که این اکسپدیشن به‌عنوان «فرصتی برای بیرون رفتن از زندگی روزمره و کشف چیزی واقعاً خارق‌العاده» اعلام شد و برای هر شرکت‌کننده 250000 دلار هزینه داشت .

با این حال، کشتی تنگ در حدود 1 ساعت و 45 دقیقه پس از شیرجه تماس خود را با کشتی مادر خود از دست داد و آنطور که انتظار می رفت به سطح زمین نرسید، و باعث شد که عملیات جستجو و نجات گسترده در منطقه ای دورافتاده در چند صد مایلی جنوب شرقی نیوفاندلند انجام شود.

این اکسپدیشن نشان دهنده جذابیت مداوم تایتانیک بیش از یک قرن پس از برخورد با کوه یخ و غرق شدن در اولین سفر خود و کشته شدن بیش از 1500 نفر است. این سفر همچنین بخشی از تجارت رو به رشد گردشگری ماجراجویی ثروتمند ، همراه با پروازهای فضایی Blue Origin یا ظهور تورهای راهنما به کوه اورست بود.

تمرکز روی کشتی انتقادات کارکنان و دیگر رهبران صنعت را نسبت به رویکرد OceanGate به ایمنی مجدداً مطرح کرد. کشتی 23000 پوندی در اعماق دریا از ترکیبی آزمایشی از فیبر کربن و تیتانیوم ساخته شده بود و بر قطعات کاملاً با فناوری پایین مانند کنترلر بازی ویدیویی تکیه داشت .

اکنون مسئولان وظیفه پاسخگویی به سؤالات بیشتری را خواهند داشت، از جمله اینکه دقیقاً چه اتفاقی افتاده و چگونه می توان به بهترین شکل از تکرار آن جلوگیری کرد.

تلاش گسترده برای جستجو

زیردریایی OceanGate Titan در یک عکس بدون تاریخ دیده می شود.
زیردریایی OceanGate Titan در یک عکس بدون تاریخ دیده می شود.

از OceanGate/FILE

تلاش‌های بین‌المللی جستجو و نجات در چند روز گذشته به شدت آغاز شده است.

آخرین ارتباط بین کشتی و کشتی مادرش، شاهزاده قطبی، در ساعت 11:47 صبح یکشنبه برقرار شد. بدون GPS در زیر آب، این شناور فقط با پیام های متنی از کشتی سطحی هدایت می شد.

منطقه شمال شرقی گارد ساحلی ایالات متحده صبح پنجشنبه در توییتی نوشت که یک وسیله نقلیه از راه دور در حال جستجوی شناور در کف دریا بود . هواپیما همچنین منطقه جستجو را اسکن کرد و یک ROV از یک کشتی فرانسوی نیز مستقر شد، و تجهیزات ماژلان، تیمی که سال گذشته سایت لاشه کشتی تایتانیک را نقشه‌برداری کرد ، برای کمک به محل اعزام شد.

یک عکس فایل، کشتی غرق شده تایتانیک RMS را از نمای یک شناور OceanGate Expeditions نشان می دهد.

داخل زیردریایی تور تایتانیک که با 5 سرنشین ناپدید شد چگونه است؟

در اوایل این هفته، لحظاتی بود که به خانواده و دوستان کشتی مفقود امیدوار شد.

صداهای کوبیدن در زیر آب توسط سونار سه‌شنبه و چهارشنبه در منطقه جستجوی عظیم شناسایی شد ، اگرچه منشأ آنها مشخص نبود. بر اساس یک به‌روزرسانی یادداشت داخلی دولت ایالات متحده در مورد جستجو، صداها در روز سه‌شنبه ابتدا هر 30 دقیقه یکبار شنیده می‌شد و چهار ساعت بعد دوباره شنیده شد.

وقتی از ماگر در مورد این صداها در روز پنجشنبه پرسیده شد، “به نظر می رسد هیچ ارتباطی بین صداها (و) موقعیت در بستر دریا وجود ندارد.”

این مقام نیروی دریایی به CNN گفت: نیروی دریایی ایالات متحده همچنین به تجزیه و تحلیل امضاهای صوتی ضربه زدن و سایر داده های صوتی که در طول تلاش های جستجو شنیده می شد کمک کرد. به گفته این مقام، اینها احتمالاً نوعی زندگی طبیعی یا صداهایی بوده که توسط کشتی ها و کشتی های دیگر منتشر می شود که بخشی از تلاش جستجو هستند.

این مقام گفت که صدای انفجار که توسط نیروی دریایی ایالات متحده دریافت شده است از شبکه ای از حسگرها به عنوان بخشی از سیستم شنود صوتی زیر آب نیروی دریایی گرفته شده است.

OceanGate با سؤالاتی در مورد ایمنی کشتی مواجه است

تصویربرداری از ویدئوی عملیات نیروهای مسلح کانادا که روز چهارشنبه منتشر شد، تلاش‌های جستجو برای زیردریایی OceanGate Titan را نشان می‌دهد.
تصویربرداری از ویدئوی عملیات نیروهای مسلح کانادا که روز چهارشنبه منتشر شد، تلاش‌های جستجو برای زیردریایی OceanGate Titan را نشان می‌دهد.

نیروهای مسلح کانادا

انفجار تایتان و مرگ سرنشینان رویه های ایمنی اپراتور آن را زیر ذره بین قرار داده است.

راش، مدیر اجرایی OceanGate Expeditions، در سال 2021 به یک وبلاگ نویس مسافرتی مکزیکی گفت که می‌خواهد به عنوان مبتکری شناخته شود که قوانین را زیر پا می‌گذارد.

راش به آلن استرادا گفت: «فکر می‌کنم ژنرال (داگلاس) مک آرتور (ارتش ایالات متحده) بود که گفت: «شما را به خاطر قوانینی که زیر پا می‌گذارید به یاد می‌آورند.» 2021 قبل از یک بازدید موفق در سال 2022.

راش افزود: “من برای انجام این کار برخی از قوانین را زیر پا گذاشته ام.”

سی ان ان دریافته است که حداقل دو کارمند سابق OceanGate سال ها پیش نگرانی های ایمنی خود را در مورد بدنه کشتی از جمله ضخامت مواد مورد استفاده و روش های آزمایش ابراز کردند.

یک عکس فایل بدون تاریخ، کشتی غرق شده تایتانیک RMS را از نمای یک شناور OceanGate Expeditions نشان می دهد.

OceanGate Expeditions در اجرای سفرهای خود به کشتی تایتانیک با موانعی روبرو شد.

به گفته یکی از رهبران صنعت، اکسپدیشن های OceanGate با رد بررسی ایمنی داوطلبانه و دقیق کشتی از هنجارهای صنعت دور شد. ویل کوهن از انجمن فناوری دریایی روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت: اگر شرکت بازبینی گواهینامه را دنبال می‌کرد، ممکن است از برخی از این موارد اجتناب شود.

طبق سوابق دادگاه، این شرکت همچنین با یک سری مشکلات مکانیکی و شرایط نامساعد جوی مواجه بوده که باعث لغو یا تاخیر در سفرها در سال‌های اخیر شده است. گشت و گذارهای ناقص منجر به یک جفت دعوی قضایی شد که در آن برخی از مشتریان پردرآمد به دنبال جبران هزینه سفرهایی بودند که می گفتند انجام نداده اند. این شکایات مدعی بودند که شرکت توانایی خود را برای رسیدن به لاشه کشتی تایتانیک اغراق کرده است.

OceanGate به این ادعاها در دادگاه پاسخ نداد و نمی توان برای اظهار نظر با او تماس گرفت.

طبق مقاله سال 2020 GeekWire که با مدیر عامل شرکت مصاحبه کرد، برخی از اکسپدیشن‌ها پس از اینکه OceanGate مجبور شد بدنه تایتان را بازسازی کند، به تعویق افتاد زیرا “خستگی چرخه‌ای” را نشان می‌داد و نمی‌توانست به اندازه کافی عمیق سفر کند تا به لاشه تایتانیک برسد.

مدیر عامل شرکت و ماجراجویان ثروتمند در میان قربانیان

تایتان به طور کلی پنج نفر را حمل می کرد: یک خلبان، در این مورد راش. سه مسافر پرداخت کننده، در این مورد همیش هاردینگ، شهزاده داوود و سلیمان داوود. بر اساس وب سایت آرشیو شده OceanGate، و یک متخصص محتوا که از کشتی تایتانیک آگاه است، در این مثال، Paul-Henri Nargeolet.

هاردینگ، یک تاجر بریتانیایی و رئیس شرکت هوانوردی Action Aviation، فهرستی طولانی از اکسپدیشن‌های افراطی را در اختیار داشت. در سال 2019، او بخشی از خدمه پروازی بود که رکورد جهانی سریعترین دور زدن کره زمین از طریق هر دو قطب را شکست و در سال 2020، او یکی از اولین افرادی بود که به عمق چلنجر در اقیانوس آرام شیرجه زد. عمیق ترین نقطه در اقیانوس های جهان باشد.

او سال گذشته برای یکی از صندلی های پرواز فضایی Blue Origin مبلغی نامعلوم پرداخت کرد.

در بیانیه ای از طرف خانواده او از Action Aviation آمده است: “امروز ما در غم و اندوه با سایر خانواده هایی که عزیزان خود را نیز در زیردریایی تیتان از دست داده اند متحد هستیم.” هامیش هاردینگ شوهری مهربان برای همسرش و پدری فداکار برای دو پسرش بود که آنها را عمیقا دوست داشت.

این بیانیه افزود: “آنچه او در طول زندگی خود به دست آورد واقعاً قابل توجه بود و اگر بتوانیم از این تراژدی تسلی کوچکی بگیریم، این است که او را با انجام کاری که دوست داشت از دست دادیم.” او در زندگی ما شکافی ایجاد می کند که هرگز پر نمی شود.

شهزاده داوود میلیاردر پاکستانی و پسرش سلیمان بخشی از یک خانواده تجاری برجسته پاکستانی بودند. شرکت داوود هرکول یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور است که مجموعه‌ای از انرژی، پتروشیمی، کود، فناوری اطلاعات، غذا و کشاورزی را در بر می‌گیرد.

در بیانیه ای که در حساب توییتری بنیاد داوود منتشر شد، حسین و کلسم داوود والدین شهزاده از مرگ شهزاده و سلیمان خبر دادند.

ما واقعاً از همه کسانی که در عملیات نجات شرکت داشتند سپاسگزاریم. در این بیانیه آمده است که تلاش های خستگی ناپذیر آنها منبع قدرتی برای ما بود. ما همچنین مدیون دوستان، خانواده، همکاران، و نیکوکاران خود از سراسر جهان هستیم که در طول ساعت نیاز ما در کنار ما ایستاده اند. عشق و حمایت عظیمی که دریافت می کنیم همچنان به ما کمک می کند تا این فقدان غیرقابل تصور را تحمل کنیم.»

نارجئولت، غواص فرانسوی تحسین شده، چندین دهه تجربه کاوش در کشتی تایتانیک را داشت. او به عنوان مدیر تحقیقات زیر آب در RMS Titanic Inc. ، شرکتی که حقوق انحصاری نجات مصنوعات از کشتی را دارد، خدمت کرد.

بر اساس بیوگرافی وی در وب سایت شرکت، نارگئولت 35 غواصی را در کشتی غرق شده تایتانیک انجام داد و بر بازیابی 5000 اثر باستانی نظارت داشت.

این وب سایت می گوید که او 22 سال را در نیروی دریایی فرانسه گذراند و در آنجا به درجه یک فرمانده رسید.

خانواده او در بیانیه ای که توسط همسر و فرزندانش امضا شد، او را “مردی که به عنوان یکی از بزرگترین کاوشگران اعماق دریا در تاریخ مدرن به یاد می آورد” نامیدند.

در این بیانیه آمده است: «وقتی به کشتی تایتانیک و تمام آنچه که امروز درباره کشتی می دانیم فکر می کنید، به پل هانری نارژئولت و کار افسانه ای او فکر می کنید.

اما چیزی که ما او را بیشتر به خاطر خواهیم داشت، قلب بزرگ او، حس شوخ طبعی باورنکردنی او و میزان دوست داشتن خانواده اش است. ما امروز و هر روز تا آخر عمر دلتنگ او خواهیم بود.»

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *