شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا

چه چیزی برخی از کشورها را شادتر از دیگران می کند؟

چه چیزی یک کشور را خوشحال می کند؟ یک گزارش اخیر نشان داد که مردم در شادترین کشورها دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بالاتری هستند و فساد کمتری دارند، شهروندان شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا آن زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری دارند، از حمایت اجتماعی و آزادی بیشتری برای انتخاب زندگی برخوردارند.زمانی که پادشاه بوتان در سال 1972 ادعا کرد که خوشبختی ناخالص ملی (GNH) معیار مهمتری برای پیشرفت است، ملت بوتان اولین جامعه ای بود که سیاست را بر اساس شادی شهروندان خود تعیین کرد.برخی از عواملی که باعث افزایش شادی یک کشور می شود، منابع انسانی، استاندارد زندگی، منابع طبیعی، تشکیل سرمایه، عوامل اجتماعی و سیاسی و سایر عوامل دیگر است. مهمترین چیز برای بهبود توسعه کلی کل کشور به سیستم آموزشی بستگی دارد. کشورهایی که بر خدمت به مردم با آموزش باکیفیت تمرکز می کنند، همواره به توسعه کشور نیز کمک می کنند.

از سال 2013 تا به امروز، هر بار که گزارش جهانی شادی رتبه‌بندی سالانه کشورها را منتشر می‌کند

پنج کشور اسکاندیناوی فنلاند، دانمارک، نروژ، سوئد و ایسلند، همگی در ده کشور برتر قرار گرفته‌اند و کشورهای شمال اروپا سه کشور برتر را به خود اختصاص داده‌اند. نقاط در 2017، 2018، و 2019. در دانمارک، شهروندان از دسترسی بدون شهریه به آموزش با کیفیت بالا و مراقبت های بهداشتی عمومی رایگان برخوردار هستند. تقریباً در هر نظرسنجی بین المللی انجام شده، این کشور به عنوان شادترین مردم جهان شناخته می شود. داشتن تحصیلات خوب شهروندان را به انجام کارهای جدید، نوآورانه و خارق العاده از زندگی روزمره خود برمی انگیزد و در نتیجه استاندارد زندگی آنها را بالا می برد.

پروفسور جفری ساکس، مدیر مؤسسه زمین در دانشگاه کلمبیا، گفت: «به جای اتخاذ رویکرد محدودی که صرفاً بر رشد اقتصادی متمرکز است، باید جوامعی را ارتقا دهیم که مرفه و از نظر زیست محیطی پایدار هستند».

او گفت که ایالات متحده بیشتر بر رشد اقتصادی به قیمت خوشبختی تمرکز می کند. “پیام بسیار قوی برای کشور من وجود دارد، ایالات متحده، که بسیار ثروتمند است، در 50 سال گذشته بسیار ثروتمندتر شده است، اما شادتر نشده است”، “پیام برای ایالات متحده واضح است. برای جامعه ای که فقط دنبال پول است، ما دنبال چیزهای اشتباهی هستیم. ساختار اجتماعی ما رو به زوال است، اعتماد اجتماعی رو به زوال است، ایمان به دولت رو به زوال است.»

بر خلاف ایالات متحده، کاستاریکا، یک کشور نسبتاً فقیر آمریکای لاتین، در رتبه چهاردهم قرار گرفت و از بسیاری از کشورهای ثروتمندتر پیشی گرفت.

این شاید به دلیل تمرکز آن بر سلامت انسان و محیط زیست باشد تا رشد اقتصادی. همه کشورهایی که در رده بندی 10 کشور برتر قرار گرفتند، رویکرد سیاسی متفاوتی نسبت به ایالات متحده دارند. سطوح پایین شادی در ایالات متحده می تواند ناشی از درگیری های اجتماعی، عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه، نرخ های مالیاتی بالا و نابرابری درآمد باشد.

عوامل خارجی مانند آشفتگی اقتصادی و شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا سیاسی باعث کاهش قابل توجه سطح شادی در برخی از کشورها مانند یونان، ایتالیا، اسپانیا و اوکراین شد. کشورهای دیگری که دچار بحران های اقتصادی یا بلایای طبیعی شده اند، مانند ایرلند، ایسلند و ژاپن، توانستند سطح شادی خود را حفظ کنند، شاید به دلیل سطح بالای حمایت اجتماعی.

بنابراین، دولتی که واقعاً متعهد به ارتقای رفاه همه شهروندانش است، بدون در نظر گرفتن اندازه تولید ناخالص داخلی یا وضعیت سیاسی، آشکارا می تواند این کار را انجام دهد. اما این تعهد را فقط دولتی می‌تواند انجام دهد که به جای منافع محدود ثروتمندان و قدرتمندان، به منافع عمومی عمومی اختصاص دارد.

چرا شهروندان برخی کشورها شادتر از سایرین هستند؟

نمایی از کانال نیهاون در شهر قدیمی کپنهاگ، دانمارک.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که عدالت اجتماعی نقشی اساسی در شادی ساکنان یک ملت ایفا می کند.

در دانمارک، شهروندان از دسترسی بدون شهریه به آموزش با کیفیت بالا و مراقبت های بهداشتی عمومی بدون هزینه برخوردار هستند. تقریباً در هر نظرسنجی بین المللی انجام شده، این کشور به عنوان شادترین مردم جهان شناخته می شود.

شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا؟

مطالعاتی که توسط ایزاک پریلتنسکی، معاون پرورشی فرهنگ نهادی در دانشگاه میامی و سالواتوره دی مارتینو، روانشناس و محقق اجتماعی در ژورنال منتشر شده، نشان می دهد که کشورهایی که عدالت اجتماعی را ترویج می کنند، تعداد بیشتری از افراد شاد و راضی دارند. روانشناسی جامعه

این تحقیق نشان داد که عدالت اجتماعی دومین پیش بینی کننده شادی مردم است و بعد از سرمایه اجتماعی که قدرت روابط اجتماعی، اعتماد به نهادها و مشارکت مدنی است، در رتبه دوم قرار دارد.

پریللتنسکی گفت: «داده‌ها نشان می‌دهند که هرچه بیشتر روی مردم سرمایه‌گذاری کنید، نه تنها شادتر خواهند بود، بلکه سالم‌تر هم خواهند شد.

پریللتنسکی و همکارش با استفاده از شاخص عدالت اجتماعی، که از 170000 نفر در 28 کشور شش بار از سال 2008 تا 2017 مورد بررسی قرار گرفتند، توانستند اطلاعاتی را در زمینه های مختلف جمع آوری کنند. این موارد شامل   دسترسی به مراقبت های بهداشتی، آموزش عادلانه، پیشگیری از فقر، دسترسی به بازار کار، نابرابری اقتصادی، سیاست های بازنشستگی کافی، و تبعیض علیه افراد دارای معلولیت است.

کشورهایی مانند دانمارک، فنلاند و سوئد از نظر عدالت اجتماعی در رتبه های بالایی قرار دارند. آنها بسیاری از برنامه های رفاه اجتماعی را برای حمایت از مردم  شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا خود از نوزادی تا پیری ارائه می دهند. به گفته پریللتنسکی، کشورهایی مانند ایتالیا، مجارستان و یونان از آنجایی که بسیاری از این برنامه ها را نداشتند، وضعیت خوبی نداشتند   .

پریللتنسکی گفت، کشورهایی که برای حمایت از شهروندان خود برای برنامه های اجتماعی پول خرج می کنند، ممکن است در ابتدا مجبور به سرمایه گذاری بیشتری شوند، اما در نهایت منافع سرمایه گذاری خود را خواهند دید.

او گفت: «به عنوان مثال، اگر ما در آموزش دوران کودکی سرمایه‌گذاری کنیم و آموزش مناسب، حمایت روانی، کلاس‌های تربیتی و تغذیه مناسب را برای کودکان فراهم کنیم، برخی از مطالعات طولی نشان می‌دهند که به ازای هر دلار سرمایه‌گذاری شده تا 17 دلار صرفه‌جویی خواهید کرد.»

: پس‌انداز با رشد کودک انجام می‌شود و «احتمال کمتری دارد که به کلاس‌های آموزش ویژه برود یا رفتار مجرمانه داشته باشد» و احتمال اینکه دانشگاه را به پایان برسانند، شغل خوبی پیدا کنند و مالیات بیشتری بپردازند.  پریلتنسکی خاطرنشان کرد

او گفت: «وقتی همه این عوامل را در نظر می گیریم، دولت پول زیادی را پس انداز می کند. او توضیح داد که به طور مشابه، برنامه هایی که با ارائه مشارکت اجتماعی و فیزیکی شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا و همچنین حمایت اقتصادی به سالمندان کمک می کند، به جلوگیری از بحران هایی که می تواند دولت های محلی را سنگین کند، کمک می کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تنهایی با بیماری های جسمی مرتبط است و افراد مسن اغلب منزوی هستند. هرچه بیشتر در بخش اجتماعی سرمایه گذاری کنیم و از همه گروه های سنی حمایت کنیم، در مراقبت های بهداشتی صرفه جویی بیشتری می کنیم.

پریللتنسکی گفت که مطالعه جدید آتی که هنوز منتشر نشده است نشان می دهد که عدالت اجتماعی در یک جامعه نه تنها شادی ملی را پیش بینی می کند، بلکه به طور غیرمستقیم بر سرمایه اجتماعی و تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) نیز تأثیر می گذارد.

وی گفت: این بدان معناست که اگر شرایط عدالت اجتماعی را در جامعه افزایش دهیم، می‌توان شرایط اقتصادی و اجتماعی را نیز افزایش داد که به نوبه خود برای شادی مردم مهم است.

 شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا  جنگ شوروی و فنلاند (1939-1940)

جنگ شوروی و فنلاند ( روسی: Сове́тско -финская война́ 1939-1940 ) جنگ زمستانی نیز نامیده می شود . با تهاجم شوروی به فنلاند در 30 نوامبر 1939، جنگ جهانی دوم سه ماه پس از شروع آغاز شد و با آتش بس مسکو در 13 مارس 1940، سه ماه و نیم به طول انجامید. با وجود برتری نظامی، به ویژه در تانک ها و نیروی هوایی، اتحاد جماهیر شوروی متحمل خسارات زیادی شد و دستاوردهای کمی داشت. جامعه ملل این حمله را غیرقانونی دانست و اتحاد جماهیر شوروی را به تجاوز محکوم کرد.

اتحاد جماهیر شوروی پیشنهادهای متعددی ارائه کرد، از جمله اینکه فنلاند برخی از مناطق مرزی را به اتحاد جماهیر شوروی در ازای سایر مناطق دیگر واگذار کند، و توضیح داد که این یک ضرورت امنیتی برای لنینگراد است که در 32 کیلومتری مرز فنلاند قرار دارد . وقتی فنلاند امتناع کرد، اتحاد جماهیر شوروی به آن حمله کرد.

بسیاری از منابع ادعا می کنند که هدف اتحاد جماهیر شوروی تسخیر تمام فنلاند و ایجاد یک دولت کمونیستی دست نشانده فنلاند بود و چنین توافقی تحت شرایط پیمان مولوتوف-ریبنتروپ حاصل شد ، در حالی که منابع دیگر انکار کردند که اتحاد جماهیر شوروی می خواست فنلاند را به طور کامل فتح کند. . فنلاند شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا  بیش از دو ماه حملات شوروی را دفع کرد و تلفات سنگینی را در دمای پایین -43 درجه سانتیگراد (45.4- درجه فارنهایت) وارد کرد. هنگامی که رهبری نظامی شوروی در برخی از تاکتیک های نظامی تجدید نظر کرد، آنها حمله را در فوریه از سر گرفتند و توانستند بر دفاع فنلاند غلبه کنند.

عملیات مسلحانه در مارس 1940 با امضای معاهده صلح مسکو پایان یافت . 11 درصد از خاک فنلاند به اتحاد جماهیر شوروی الحاق شد که 30 درصد از اقتصاد فنلاند را تشکیل می داد. خسارات اتحاد جماهیر شوروی بسیار سنگین بود و اعتبار بین المللی این کشور سقوط کرد. دستاوردهای آنها بیش از الزامات قبل از شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا  جنگ بود. و مناطق اطراف آن در شمال به اتحاد جماهیر شوروی منتقل شد دریاچه لادوگا . فنلاند از هویت خود دفاع کرد و شهرت بین المللی خود را بالا برد. آمادگی ضعیف ارتش سرخ باعث شد رهبر آلمان آدولف هیتلر معتقد باشد که حمله به اتحاد جماهیر شوروی موفق خواهد بود و نظر غرب را در مورد نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی تایید کرد. 15 ماه بعد، در ژوئن 1941، آلمان نازی را ​​آغاز کرد عملیات بارباروسا و دوباره جنگ بین اتحاد جماهیر شوروی و فنلاند آغاز شد.

پس زمینه شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا

روابط و سیاست شوروی و فنلاند

وضعیت ژئوپلیتیک در شمال اروپا در نوامبر 1939  کشورهای بی طرف      آلمان و کشورهای ضمیمه      اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای ضمیمه شده      کشورهای بی طرف با پایگاه های نظامی خود که به طور غیرقانونی توسط اتحاد جماهیر شوروی در سپتامبر و اکتبر 1939 اشغال شدند.

فنلاند تا زمان انشقاق قرن نوزدهم بخشی از پادشاهی سوئد بود . برای محافظت از پایتخت سنت پترزبورگ، در سال 1809، امپراتوری روسیه فنلاند را فتح کرد و آن را به یک ایالت شادترین کشورهای جهان کدام هستند و چرا  خودمختار تبدیل کرد . در نتیجه، قدرت بزرگ فنلاند تا پایان قرن نوزدهم از خودمختاری برخوردار بود، زمانی که روسیه تلاش کرد فنلاند را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی امپراتوری ارکسین روسی کند. پس از آن جنبش های آزادیبخش ملی در فنلاند آغاز شد.

در طول جنگ جهانی اول، در سال 1917 امپراتوری روسیه پس از انقلاب روسیه و شروع جنگ داخلی روسیه (1917-1920) فروپاشید. در 15 نوامبر 1917، دولت بلشویک روسیه اعلام کرد که اقلیت های ملی می توانند از حق تعیین سرنوشت برخوردار شوند، از جمله در قالب یک کشور جداگانه، و به فنلاند پنجره ای برای جدایی می دهد. در 6 دسامبر 1917، سنای فنلاند اعلام استقلال کرد. روسیه شوروی سه هفته بعد استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت.

دانلود:

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *