مردان مریخی زنان ونوسی

 

 

1-جمله-خلاصه: مردان از مریخ هستند، زنان از زهره به شما کمک می کند تا با شناسایی تفاوت های کلیدی بین زن و مرد، روابط خود را بهبود بخشید.

 

نقل قول مورد علاقه نویسنده:

مردان از مریخ، زنان از زهره خلاصه

فهرست مطالب

  • خلاصه ویدیو
  • مردان از مریخ، زنان از زهره خلاصه
  • بررسی مردان از مریخ، زنان از ونوس
  • خلاصه صوتی

خلاصه مردان از مریخ، زنان از زهره را به چه کسانی توصیه می کنم؟

تام و مری رابطه ای با هم دارند که در آن از سر و کار داشتن بارها و بارها با مسائل مشابه خسته شده اند. هیچ مشکلی با آنها وجود ندارد. آنها به سادگی نمی توانند تفاوت بین زن و مرد را درک کنند. مانند تام و مری، بسیاری از زوج ها در چنین الگوهایی قرار می گیرند که یک رابطه عاشقانه را به یک رابطه شکست خورده تبدیل می کند.

مردان و زنان متفاوت فکر می کنند. آنها نیازهای عاطفی متمایز و ترجیحات ارتباطی دارند. اگر شما از جمله افرادی هستید که خواندن جنس مخالف برایشان دشوار است، کتاب‌های جان گری ، مردان مریخی، زنان از ونوس هستند: راهنمای کلاسیک برای درک جنس مخالف، شما را روشن خواهد کرد.

هنگامی که متوجه شدید که شما و شریک زندگی تان چه تفاوتی دارید، یکدیگر را از منظر جدیدی خواهید دید و یکدیگر را بهتر درک خواهید کرد. این دانش رابطه شما را بهبود می بخشد و بسیاری از کشمکش های ناشی از سوء تفاهم ها را حل می کند.

در اینجا 3 درس مورد علاقه من از این کتاب آمده است:

زنان از مردان می خواهند که به آنها گوش دهند در حالی که مردان می خواهند راه حلی برای مشکلات پیدا کنند.
مردان زمانی که احساس مفید بودن می کنند انگیزه پیدا می کنند، زنان زمانی که احساس می کنند دوست داشته شده اند الهام می گیرند.
زن و مرد به طور متفاوتی با هم ارتباط برقرار می کنند و معانی جداگانه ای برای کلمات مشابه قائل می شوند.
بیایید با دقت بیشتری به این تمایزات بین زن و مرد نگاه کنیم!

مردان از مریخ، زنان از زهره خلاصه

اگر می خواهید این خلاصه را برای بعد ذخیره کنید، PDF رایگان را دانلود کنید و هر زمان که خواستید آن را بخوانید.
PDF را دانلود کنید

درس 1: مردان باید مشکلات خود را در ذهن خود پردازش کنند در حالی که زنان خواهان ارتباط کلامی هستند.
پس از یک روز طولانی در محل کار، تام و مری با مسائل مربوط به کار به خانه می آیند. همانطور که هر دو برای شام می نشینند، مری شروع به صحبت در مورد اینکه چطور رئیسش او را بیش از حد کار می کند صحبت می کند . تام که مشکل گشا است، شروع به ارائه راه حل می کند. این باعث ناراحتی مری می شود زیرا او فقط به گوش دادن به تام نیاز دارد تا به او کمک کند احساس بهتری داشته باشد.

از طرف دیگر، تام می خواهد مسائل مربوط به کار خود را در تنهایی یا با دور کردن ذهنش از کار در حین تماشای تلویزیون حل کند . او تنها زمانی احساس می کند که نیاز دارد در مورد مشکلی با مری صحبت کند که از او بخواهد راه حلی به او بدهد. مری احساس غمگینی می کند زیرا تام همانطور که او را در مورد چیزی که او را آزار می دهد صحبت نمی کند.

در هر دو مورد، تام و مری سعی می کنند نیازهای یکدیگر را به روشی اشتباه برآورده کنند، بنابراین در نهایت با هم دعوا می کنند. برای حل این مشکل، تام می تواند بدون ارائه راه حل به صحبت های مری گوش دهد، مگر اینکه او به طور خاص درخواست کمک کند. مری می‌تواند به تام اجازه دهد در صورت نیاز، احساساتش را خودش پردازش کند.

به عنوان یک مرد، می توانید اجازه دهید زنان بدون ارائه راه حل صحبت کنند و بعداً به مسائل خود بپردازید. به عنوان یک زن، می توانید صبر کنید تا مردان مشکلاتشان را خودشان حل کنند تا زمانی که احساس بهتری داشته باشند.

درس 2: زنان باید احساس کنند که مورد علاقه هستند، در حالی که مردان احساس مفید بودن را دوست دارند.
یک روز یکشنبه بعد از ظهر، تام تصمیم می گیرد خودش یک قفسه کتاب شکسته را تعمیر کند. مری پس از ساعت ها تماشای کار تام به او می گوید که برای کمک به برادرش زنگ بزند. تام این نصیحت را دوست ندارد زیرا می خواهد با تعمیر قفسه کتاب به تنهایی احساس مفید بودن کند. تنها چیزی که او از مریم نیاز دارد قدردانی از تلاش های او و اعتماد به مهارت هایش است.

از سوی دیگر، مری در اکثر روزها همه ظروف، شستن لباس، نظافت، آشپزی و سایر کارهای خانه را انجام می دهد. او از انجام این کار خوشحال است، اما زمانی که تام مراقبتی را که انجام می دهد تصدیق نمی کند، مری شروع به عصبانیت از او می کند. اگر تام از کارهای کوچکی که مری برای او انجام می دهد قدردانی می کرد، نیاز مری را برای دوست داشتن و احترام برآورده می کرد.

در هر دو مورد، عدم قدردانی داوطلبانه باعث ایجاد تنش و مشکلات بی مورد می شود.

به عنوان یک زن، می‌توانید به مردان نشان دهید که به آنها اعتماد دارید و اجازه دهید در صورت تمایل به آنها کمک کنند تا احساس مفید بودن کنند. به عنوان یک مرد، می توانید بارها و بارها به زنان نشان دهید که چقدر آنها را دوست دارید تا احساس رضایت کنند.

درس 3: مردان و زنان ممکن است از کلمات مشابهی استفاده کنند، اما معنای متفاوتی داشته باشند.
یک روز، مری این موضوع را مطرح می کند که تام آنقدر مشغول بوده که نمی تواند با او وقت بگذراند. او می گوید: “ما هرگز با هم بیرون نمی رویم!” در نتیجه، تام از عصبانیت منفجر می‌شود و تمام اوقاتی را که با هم بیرون می‌رفتند و تمام کارهایی که او برای خانواده انجام می‌داد به او یادآوری می‌کند.

اما وقتی مری از کلمه “هرگز” استفاده می کند، واقعاً به معنای هرگز نیست. او سعی می کند احساسات خود را در مورد عدم توجه تام اخیراً به او بیان کند. با این حال، در ذهن تام، او در واقع به معنای “هرگز” است و او از استفاده او از این کلمه ناامید می شود.

در یک روز دیگر، تام در حال فکر کردن بیش از حد به یک موضوع در محل کار است. مری تنش تام را حس می کند و می پرسد چه مشکلی دارد. تام پاسخ می دهد: “من خوبم. نگرانش نباش.» مری این را به عنوان نشانه ای تعبیر می کند که همه چیز خوب نیست و باید بیشتر از او بازجویی کند تا بفهمد مشکل چیست. او به بازجویی از تام ادامه می دهد تا زمانی که او عصبانی شود.

با این حال، وقتی تام می گوید “من خوبم”، در واقع به این معنی است که او خوب است و می خواهد به تنهایی با مشکل خود کنار بیاید. اگر او روحیه صحبت کردن و درخواست راه حل را داشته باشد، زمانی که مایل بود به مری اطلاع می دهد. مری این را درک نمی کند، که منجر به ناامیدی و عصبانیت از هر دو طرف می شود.

مردان اغلب کاملاً تحت اللفظی هستند، زنان تمایل دارند از کلمات بیشتری به عنوان بیان صرف یک احساس عمومی استفاده کنند.

به عنوان یک مرد، می توانید بر احساسات زنان تمرکز کنید نه تنها به سخنان آنها. به عنوان یک زن، می توانید از تلاش برای یافتن معنای پنهان پشت کلمات مردانه دست بردارید، زیرا آنها اغلب به هر حال منظور خود را می گویند.

بیشتر می خواهید؟ Blinkist بدون ریسک را به مدت 7 روز امتحان کنید!

به بیش از 5000 خلاصه کتاب، فایل های صوتی، کوتاه، و خیلی بیشتر دسترسی داشته باشید! حتی اگر بخواهید ادامه
دهید
شروع آزمایشی بدون ریسک من ».

بررسی مردان از مریخ، زنان از ونوس
مردان از مریخ هستند، زنان از ناهید به برخی از رایج ترین مشکلات روابط زوجین می پردازد. این تفاوت‌های کلیدی بین زن و مرد را در نحوه تفکر، عمل و برقراری ارتباط برجسته می‌کند. بنابراین، راهنمای خوبی است، اما این کتاب را حقیقت مطلق نگیرید. هر فردی منحصر به فرد است و برخی ممکن است در این الگوها قرار نگیرند. با این اوصاف، این کتاب مثال های محکم و لحظات “آها” را در تلاش شما برای کشف جنسیت مخالف ارائه می دهد.

خلاصه صوتی صوت این خلاصه را با اکانت رایگان reading.fm بشنوید:

خلاصه مردان از مریخ، زنان از زهره را به چه کسانی توصیه می کنم؟
شوهر 35 ساله ای که می خواهد همسرش را بهتر درک کند، زن 28 ساله ای که کمتر مشتاق دعوا با شوهرش است و هرکسی که علاقه مند به شناخت تفاوت های زن و مرد است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *