چرا انگلیسی ها به سمت چپ رانندگی می کنند؟

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-05-20 05:30:51Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بریتانیایی ها به سمت چپ رانندگی می کنند؟

این یک دلیل تاریخی دارد; این همه به آزاد نگه داشتن دست شمشیر شما مربوط می شود!

در قرون وسطی هرگز نمی دانستید که در سفر سواره با چه کسی قرار است ملاقات کنید. اکثر مردم راست دست هستند، بنابراین اگر غریبه ای از سمت راست شما عبور کند، دست راست شما آزاد است تا در صورت لزوم از شمشیر خود استفاده کند. (به طور مشابه، بیشتر پله‌های قلعه نورمن در جهت عقربه‌های ساعت به سمت بالا می‌چرخند، بنابراین سربازان مدافع می‌توانند در اطراف پیچش ضربه بزنند، اما آنهایی که حمله می‌کنند (از پله‌ها بالا می‌روند) نمی‌توانند.)

در واقع، قانون «چپ نگه دارید» حتی به گذشته بازمی‌گردد. باستان شناسان شواهدی را کشف کرده اند که نشان می دهد رومی ها گاری ها و واگن ها را در سمت چپ می راندند و مشخص است که سربازان رومی همیشه در سمت چپ رژه می رفتند.

این “قاعده راه” در سال 1300 پس از میلاد به طور رسمی تصویب شد، زمانی که پاپ بونیفاس هشتم اعلام کرد که تمام زائرانی که به رم سفر می کنند باید به سمت چپ حرکت کنند.

در سمت چپ در WKPD بریتانیا رانندگی کنید

این امر تا اواخر دهه 1700 ادامه یافت

زمانی که واگن های بزرگ برای حمل و نقل کالا رایج شدند. این واگن ها توسط چندین جفت اسب کشیده می شد و صندلی راننده نداشت. در عوض، راننده برای کنترل اسب‌ها، در سمت چپ عقب، روی اسب می‌نشیند و به این ترتیب دست شلاق خود را آزاد نگه می‌دارد. با این حال، نشستن در سمت چپ قضاوت در مورد ترافیکی که به سمت دیگر می‌آید را دشوار می‌کند، زیرا هرکسی که ماشین فرمان چپ را در امتداد خطوط پیچ در پیچ بریتانیا رانندگی کرده باشد، با این موضوع موافق است!

این واگن های عظیم به بهترین وجه برای فضاهای باز و فواصل زیاد کانادا و ایالات متحده مناسب بودند، و اولین قانون رعایت قانون در سال 1792 در پنسیلوانیا به تصویب رسید که بعداً بسیاری از ایالت های کانادا و ایالات متحده از آن پیروی کردند.

ناطق فرانسه اجرا کرد.

در بریتانیا برای این واگن های عظیم تماس چندانی وجود نداشت و وسایل نقلیه کوچکتر بریتانیایی صندلی هایی برای نشستن راننده پشت اسب ها داشتند. از آنجایی که اکثر مردم راست دست هستند، راننده در سمت راست صندلی می نشست تا دست شلاق او آزاد باشد.

ازدحام ترافیک در لندن قرن هجدهم منجر به تصویب قانونی شد که بر اساس آن تمام ترافیک پل لندن به سمت چپ باقی می ماند تا از برخوردها کاسته شود. این قانون در قانون بزرگراه 1835 گنجانده شد و در سراسر امپراتوری بریتانیا به تصویب رسید .

در سمت چپ در استرالیا WKPD رانندگی کنید

در قرن بیستم حرکتی به سمت هماهنگ سازی قوانین راه در اروپا وجود داشت و تغییر تدریجی از رانندگی در سمت چپ به راست آغاز شد.

آخرین اروپایی‌هایی که از چپ به راست تغییر کردند، سوئدی‌ها بودند که با شجاعت یک شبه تغییر را در داگن H (روز H)، 3 سپتامبر 1967 انجام دادند. در ساعت 4:50 صبح، تمام ترافیک سوئد به مدت ده دقیقه قبل از شروع مجدد متوقف شد، این بار در سمت راست رانندگی کردند. .

امروزه تنها 35 درصد کشورها در سمت چپ رانندگی می کنند. این کشورها شامل هند، اندونزی، ایرلند، مالت، قبرس، ژاپن، نیوزیلند، استرالیا و اخیراً ساموآ در سال 2009 هستند. بیشتر این کشورها جزایر هستند اما در جایی که مرزهای زمینی نیاز به تغییر از چپ به راست دارند، معمولاً با استفاده از ترافیک انجام می شود. چراغ ها، پل های متقاطع، سیستم های یک طرفه یا موارد مشابه.