پنج نکته ای که باید هنگام انتخاب رنگ در طراحی داخلی خود در نظر بگیرید

یک ترکیب رنگی عالی برای نحوه استفاده ما از یک فضا، تعداد دفعات گذراندن زمان در فضا و تسلط بر نحوه بیان روایت اتاق ضروری استرنگ در مورد دو نکته کلیدی است. اول، نور: چگونه نور با رنگ در یک فضا کار می کند، هم در نور روز و هم در نور مصنوعی. ثانیاً، زمینه: چگونگی کنار هم قرار دادن رنگ ها و اطمینان از تعادل رنگ در یک اتاق، برای انسجام یک فضا حیاتی است.

رنگ یکسان بسته به سن یک ساختمان کاملاً متفاوت به نظر می رسد و چه در یک ملک دوره ای و چه در یک ساختمان معاصر باشید، متفاوت عمل می کند. بسته به محل استفاده از رنگ ها و میزان رنگدانه بودن رنگ می تواند توهم روشن یا تاریکی را ایجاد کند که بر روانشناسی ما تأثیر می گذارد. چه در خانه‌ها و چه در هتل‌ها، تأثیر رنگ بر لذت و درک فرد از یک اتاق غیرقابل انکار است.

رنگ سال 2023 پنتون، Viva Magenta 18-1750 خواهد بود، که با ویبره و قدرت می لرزد. این سایه ای است که ریشه در طبیعت دارد که از خانواده قرمز نشات می گیرد و بیانگر سیگنال جدیدی از قدرت است. Viva Magenta شجاع و نترس است، رنگی تپنده که شور و نشاط آن یک گزینه روایی جدید را ترویج می کند.

چگونه با چنین رنگ ناخوشایند و عمیقاً رنگدانه ای برخورد کنیم؟ قصد ما این بود که در این طرح ها رنگ های گرم و سرد را با هم ترکیب کنیم.

نکته اصلی در طراحی داخلی رنگ است: کاربرد، تم و هدف. این فقط در مورد جذابیت نمونه های رنگ و نمونه های پارچه در یک مغازه نیست. یک تئوری کامل در مورد مبانی رنگ و فرآیندی برای درک رنگ و نحوه کارکرد موثر آنها با یکدیگر وجود دارد.

به همین دلیل است که استخدام یک طراح داخلی حرفه ای، مانند طراحان ما در طراحی داخلی و معماری داخلی Woolf ، می تواند ضروری باشد، زیرا درک تئوری رنگ برای ما طبیعت دوم است.

با این حال، اگر می‌خواهید اصول اولیه را بیاموزید، برای مرور کلی ما از تئوری رنگ 5 نقطه‌ای که در آن به بررسی مواردی که هنگام انتخاب رنگ در فضای داخلی خود باید در نظر بگیرید، در زیر بخوانید.

1. طرح های رنگی:

ایجاد ترکیب های منطقی رنگ ها از طریق چرخه رنگ به عنوان طرح رنگ شناخته می شود. یک طرح رنگی همچنین شامل طرح‌های تک رنگ و تونال می‌شود که در آن استفاده‌هایی از همان رنگ یا همان رنگ اما در سایه، رنگدانه یا تن متفاوت انتخاب می‌شود.

2. قرار دادن رنگ:

جایی که انتخاب می‌کنید رنگ‌های خاصی را قرار دهید، تأثیر فضا بر احساس شما و نحوه تعامل شما با فضا را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهد. رنگ می تواند چشم را منحرف یا منحرف کند، برای مثال نگاه کردن به تعادل رنگ در یک اتاق برای انسجام حیاتی است.

3. روانشناسی رنگ ها:

رنگ های مختلف می توانند چیزهای متفاوتی را در ما ایجاد کنند، بنابراین فضای خود را با رنگ هایی بپوشانید که به شما احساس می کنند که دوست دارید در آن فضا چه احساسی داشته باشید. از نظر روانشناسی، رنگ های خنثی، سبز و آبی اثر آرام بخشی دارند که ممکن است در حمام یا اتاق خواب مطلوب باشد. نشان داده شده است که رنگ قرمز به بینش شور و خلاقیت کمک می کند، به همین دلیل است که ممکن است برای یک فضای اداری خوب عمل کند. رنگ زرد احساس خوشایند و شادی می کند، بنابراین ممکن است یک گزینه فوق العاده جسورانه برای راهرو یا اتاق غذاخوری باشد.

  4. رنگ در نور:

یکی از نکات کلیدی در انتخاب رنگ برای اتاق این است که چگونه نور با آن رنگ کار می کند. اینجاست که طراحی داخلی و معماری داخلی واقعاً دست به دست هم می دهند و چیزی است که ما همیشه در کار خود در طراحی داخلی وولف و معماری داخلی در نظر می گیریم. نکته اصلی ما این است که همیشه بررسی کنیم که یک اتاق به کدام جهت است، و رنگ را در قسمت های مختلف در همان اتاق (مثلاً زیر پنجره، روبروی پنجره، جایی در بالای اتاق و جایی پایین) رنگ آمیزی کنیم تا ببینیم چگونه همان رنگ در سایه ها و نورهای مختلف به نظر می رسد.

5. راهنمای رنگ 60-30-10:

برای طراحان داخلی مانند تیم ما در Woolf، رنگ بسیار غریزی است. با این حال، اگر می خواهید فضای خود را طراحی کنید و مطمئن نیستید که با ایجاد یک طرح رنگ از کجا شروع کنید، استفاده از نسبت رنگ می تواند تعادل را در یک فضا ایجاد کند.